• bouncer

    Kalas-förslag 11-årig tjej

    Skulle bli jätteglad om ni kan hjälpa mig med förslag på vad man kan hitta på för en tjej som just fyllt 11 år?

    Vi kan inte vara hemma pga renovering. Budgeten är tyvärr mycket begränsad då jag varit sjukskriven en längre tid pga skada. Hon är införstådd med att hon kanske kan bjuda 4-5 kompisar beroende på vad det kostar...

    Men vad ska vi hitta på??

    Vid 11 år känns de för stora för lekland, där har vi dessutom haft kalas förut...

    Bor i Sthlm.

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Kalas-förslag 11-årig tjej
  • Mor till Ella

    Bowling, bio och äta på hamburger ställe(det gillar min dotter),trampolin park, ta med sig vännerna och gå ut och äta på restaurang.

  • Fairydust

    Bounce! Där var min tjej med några kompisar när hon fyllde 11.

  • Anonym (Vasastan)

    Billigaste alternativet av mina förslag: Åk till Naturhistoriska (om ekonomin tillåter det ev. se film på Cosmonova) eller något annat av stans gratismuseer och fika medhavd tårta i matsäcksrummet.

    Ta med dem till Eriksdalsbadet och bada. Ta med tårta och fika där, eller gå till närliggande cafe efteråt.

    Fjärilshuset är fint. Är vädret bra kan ni ha med er varm choklad och fixa utefika i Hagaparken. Ligger snön kvar kan ni be barnen klä sig varmt och ha med er en rulle sopsäckar också, då kan de åka kana på dem!

    Laserfortet har både laserdome och typ fångarna på fortet-rum där barnen måste samarbeta och lösa uppgifter för att gå vidare.

    Lyxfika med några kompisar på MR Cake skulle min elvaåring bli lycklig över, eller afternoon-Tea på tea&garden på Dalagatan.

  • Ann-Louise

    Övernattningsparty, billigt och bra och min dotter älskade det i den åldern. Eventuellt kan man ha det som pyjamasparty, så alla har sina pyjamas på. Barnen träffas på kvällen, äter något gott tillsammans och sedan kan det bli film och godis.

  • Ann-Louise

    Oouups, missade att ni inte kunde vara hemma, då funkar ju tyvärr inte övernattningskalas. Har ni någon gympassal man kan hyra billigt? Här kan man hyra gympasalen för 100 kronor i timmen, och man kan hitta på mycket skoj där.

  • Anonym (öööö)

    Det barnen i den åldern här hemma mest har uppskattat har varit bowlingkalas eller  liknande. Om ni kan tänka er vara utomhus är det inte helt fel med att åka skidor i något spår eller åka till en bra pulkabacke och därefter grilla korv där. 

    Annars vänta med kalaset tills ni kan vara hemma? 

    Eller slå er ihop med något annat barn som också planerar att ha kalas snart så kan ni vara hemma hos den familjen? Våra barn har ganska ofta haft kalas ihop med klasskompisar som ändå fyller tätt inpå. Under våren kan det lätt bli galet många kalas så det är ingen dum idé. 

  • Alexi

    Kan ni inte skjuta på kalaset tills ni kan vara hemma? Ha middag, film, disko och sånt är ju väldigt enkelt och billigt och mysigt.

  • bouncer

    Tack ni som svarat hittills!

    Att skjuta på kalaset går inte då vi inte vet när vi kan vara klara med renoveringen. Tyvärr avskyr hon att åka skidor och skridskor, gillar inte ens pulka...

  • Alexi
    bouncer skrev 2018-01-24 09:11:46 följande:
    Tack ni som svarat hittills!
    Att skjuta på kalaset går inte då vi inte vet när vi kan vara klara med renoveringen. Tyvärr avskyr hon att åka skidor och skridskor, gillar inte ens pulka...
    Men alltså, har ni inte kök eller vardagsrum och det är på obestämd tid? För det är ju inte så att hela bostaden måste vara i toppskick för att ha litet kalas...
Svar på tråden Kalas-förslag 11-årig tjej