• Jonas77

    Arbetsförmedlingens program jobb och utvecklingsgaranti

    Min sambo kommer att bli inskriven i jobb och utvecklingsgarantin hos arbetsförmedlingen. Hon har tidigare under a-kassan varit på 3 månader stöd och matchning hos ett bemanningsföretag. Vad händer för henne nu? Kan hon fortsätta stöd och matchning hos bemanningsföretag under jobb och utvecklingsgarantin? Kommer hon skickas ut på praktik heltid som inte leder till jobb, så hon inte orkar söka jobb dagligen och få en riktig anställning och därmed inkomst så vi kan bo kvar? Hur ser det ut för er som är inskriva inom jobb och utvecklingsgarantin programmet och utskrivna från a-kassan? Tack för alla svar. Vi är oroliga.

  • Svar på tråden Arbetsförmedlingens program jobb och utvecklingsgaranti
  • Rumpelstiltskins

    Mitt tips är att din sambo söker en utbildning och börjar studera i stället. Har hon ingen gymnasiekompetens som leder till jobb så behövs många Undersköterskor och barnskötare och det finns alltid jobb.

    Att hamna i jobb och utvecklingsgarantin och snurra runt där är inte roligt.

  • Mayweed

    Maken hamnade i det, fick efter ett antal månader en kurs och sedemera praktik. Nu har det gått något år sedan kursen och han är numera fast anställd där han hade sin praktik. Mao, räkna inte bort praktikplatser, det beror helt på.
     

  • My102

    Jag tror att hon kommer få a-kassa utbetald ändå..det borde inte spela nägon roll om hon är hos arbetsförmedlingen..arbetslöshetsersättningen baseras ju på samma ändå. Det är ju f-kassan som betalar ut pengar annars, hör med dem.

    Prata med arbetsförmedlingen om praktik etc

Svar på tråden Arbetsförmedlingens program jobb och utvecklingsgaranti