• Äldre 24 Jan 17:04
    4104 visningar
    8 svar
    8
    4104

    Det bästa med att gå ner i vikt?

    Förhoppningsvis en liten motivationstråd...

    Ni som lyckats gå ner mycket i vikt, blev det som ni tänkt er?

    Vad var det jobbigaste du upplevde som överviktig men som försvann med kilona?

    Skulle verkligen uppskatta om någon vill dela med sig av sina erfarenheter. :)

  • Svar på tråden Det bästa med att gå ner i vikt?
  • Äldre 24 Jan 17:06
    #1

    Rörligheten! Jag orkade knappt knyta skorna förut. Kaggen var i vägen.

  • Anonym (.)
    Äldre 24 Jan 18:14
    #2

    Det bästa var att kunna köpa kläder i vilken affär som helst och inte behöva gå till dem som har tältavdelning. 

  • Anonym (.)
    Äldre 24 Jan 18:14
    #2

    Det bästa var att kunna köpa kläder i vilken affär som helst och inte behöva gå till dem som har tältavdelning. 

  • Anonym (ms)
    Äldre 24 Jan 18:29
    #3

    Känner mig piggare och har lättare att röra mig

  • Äldre 24 Jan 18:45
    #4

    Hade inte det där dåliga samvetet som gnagde hela tiden, utan kände mig lättare även till sinnet. Kunde köpa kläder som satt snyggt. Kunde gå i trappor och dansa hur länge jag ville utan att bli trött. 

    Det som är jobbigt efter lång tid som smal är att de där komplinangerna som man får i början "wow vad snygg du blivit" som peppar en slutar komma av naturliga skäl.Då får man hitta inre motivation. 

  • Anonym (Tjock­is)
    Äldre 27 Jan 12:49
    #5

    Vill höra fler positiva saker! Hur mycket har ni gått ner o hur mådde ni efter? Jag drömmer om att sluta ha dedär dåliga samvetet malande över mig hela tiden, tror de hade varit en sån befrielse! 

  • Äldre 8 Feb 06:54
    #6

    För mig var det att jag orkar mer, orkar hålla igång med ungarna energin tar inte slut mitt i allt och behöver inte sätta mig ner för att vila.
    Smärtorna i benen försvann.
    Väldigt roligt att handla kläder när de helt plötsligt sitter bra utan en massa som putar ut både här och där. Vilken skillnad att ta med sig kläder av storlek S och M till provhytten istället för L och XL!
    Se sig själv i spegeln och inse att man är normalviktig!
    Omgivningens reaktion, så roligt att få positiva kommentarer.

  • Äldre 7 Mar 13:54
    #7

    Får många år sedan gick jag ner 25kg bara genom att ändra matvanor. Åt mycket fisk & kyckling, mer grönsaker & ät sällan snabbmat. Fick sommarvikareat på Sandvik så jag rörde mig mer & bar tungt så jag gick ner som kilona fort & utan ansträngning.

    Dock när jag fick min förste son så började jag baka & äta sent på kvällarna. Har tränat mellan varven & försökt ändra matvanorna igen men nu så Har jag fått tillbaka dom förlorade kilona & kämpar dagligen med att bli av med dom. Motivationen är tuffast.

    Just nu försöker jag bryta vanan att äta sent på kvällarna. Jag är väldigt aktiv av mig men äter för mycket & gärna sötsaker på kvällarna.

    Jag vill mest gå ner för hälsan & min självkänsla.

    Min plan är att sluta äta sent, sötsaker var & varanan dag & börja motionera/träna mera.

    Är lite jobbigt när man får svårt att andas bara för att man böjer sig fram för att knyta skorna då magen är i vägen.

  • Äldre 7 Mar 15:59
    #8

    Det absolut bästa för mig var att efter 7 års misslyckade försök att bli med barn, så blev jag äntligen gravid.

    I övrigt så är det fantastiskt att orka så mycket mer, och att kunna handla kläder vart jag vill och inte bara där det finns pluskollektioner.

Svar på tråden Det bästa med att gå ner i vikt?