Inlägg från: TamyMiranda |Visa alla inlägg
  • TamyMiranda

    Utomlandsflytt - berätta om er resa!

    Hej Dragonfly!

    Jag slår ett slag för Gran Canaria. Här får du först och främst ett jämnt och behagligt åretruntklimat (allra bäst väder här på södra delen av ön). Hör dagligen hur många tror att Gran Canaria enbart är sandstränder och stora tyska herrar i alldeles för små speedos! Detta finns på ön absolut men också galet mycket mera än enbart det (pheeew vad tur).

    Las Palmas i norr erbjuder verkligen något för alla smaker, dock inte toppenväder under denna tiden på året.
    Det fanns tidigare något svenskt företag som hade ett callcenter i Las Palmas eller omnejd, vad jag vet så var det inte inom spel/gambling. Är det just inom den branschen du önskar jobba så har flera av dessa företag sina kontor på Malta där också många svenskar jobbar.

    Jag och min man jobbar på Gran Canaria och jag kom hit för snart 3 år sedan och det enda jag ångrar är att jag inte tog chansen tidigare. Vi trivs otroligt bra. Här driver vi även vårt företag inom hälsoturism: welltours.se/halsoresa/

    Om Gran Canaria skulle locka och du ändå är öppen för vilken typ av jobb du önskar så är det lättast att komma ner och söka jobb i något av alla turistparadis dit många Skandinaver väljer att turista: Playa de Ingles (mycket svenskar), Maspalomas (mycket svenskar), San Agustin (flest svenskar), Arguineguin (flest norrmän), Puerto Rico (flest norrmän). Skandinavisk säsong är slutet av oktober tom mars/april och kan vara bra att veta vid jobbsökande. Finns även många grupper på facebook om du söker på detta och där du i såna fall kan anmäla ditt intresse. Bara några tips på vägen.

    Önskar dig all lycka till :) 

Svar på tråden Utomlandsflytt - berätta om er resa!