• Danne90

    Backade på bil

    Råkade backa på en bil som stod parkerad när jag lämnade gymmet ikv. Hade inte penna eller papper med mig och inte min mobil heller. Jag bor ganska nära gymmet, så min tanke var att jag skulle hinna hem på 5 min och hämta papper och lämna en lapp på rutan, men när jag kom tillbaka så var bilen borta. Jag vet ej regnummer i huvudet.

    Kan jag be personalen på gymmet sätta upp en lapp med mitt nummer? Något annat alternativ?

  • Svar på tråden Backade på bil
  • Anonym (What)
    Danne90 skrev 2018-01-25 21:22:58 följande:

    Råkade backa på en bil som stod parkerad när jag lämnade gymmet ikv. Hade inte penna eller papper med mig och inte min mobil heller. Jag bor ganska nära gymmet, så min tanke var att jag skulle hinna hem på 5 min och hämta papper och lämna en lapp på rutan, men när jag kom tillbaka så var bilen borta. Jag vet ej regnummer i huvudet.

    Kan jag be personalen på gymmet sätta upp en lapp med mitt nummer? Något annat alternativ?


    Varför gick du inte bara in på gymmet och hämtade papper och penna?
  • Danne90
    Anonym (What) skrev 2018-01-25 21:25:38 följande:

    Varför gick du inte bara in på gymmet och hämtade papper och penna?


    Personalen var inte där, kassan var stängd. Jag ett sånt där armband så man kommer in nästan närsomhelst på dygnet.
  • Anonym (Bella)

    Ring till polisen och berätta! Ägaren till bilen lär väl ringa ditt och anmäla smitningen.

  • Danne90
    Anonym (Bella) skrev 2018-01-25 22:58:06 följande:

    Ring till polisen och berätta! Ägaren till bilen lär väl ringa ditt och anmäla smitningen.


    Ja, får nog göra det
  • Anonym (Jk)

    Blev det en ordentlig smäll? Kvaddade du den andra bilen?

  • Danne90
    Anonym (Jk) skrev 2018-01-26 00:43:41 följande:

    Blev det en ordentlig smäll? Kvaddade du den andra bilen?


    Såg inte tydligt. Den stod i mörker. Men såg däremot att strax nedanför mina ena bakblinker så hade det lossnat en bit av "glaset" eller vad man ska säga. Mycket möjligt att han/hon fick liknande skador.
  • Anonym (Jk)
    Danne90 skrev 2018-01-26 01:08:00 följande:

    Såg inte tydligt. Den stod i mörker. Men såg däremot att strax nedanför mina ena bakblinker så hade det lossnat en bit av "glaset" eller vad man ska säga. Mycket möjligt att han/hon fick liknande skador.


    Sånt som händer... din avsikt var inte att smita därifrån. Ser du bilen igen parkerad utanför gymet så kan du skriva en liten lapp.
  • Danne90
    Anonym (Jk) skrev 2018-01-26 01:27:42 följande:

    Sånt som händer... din avsikt var inte att smita därifrån. Ser du bilen igen parkerad utanför gymet så kan du skriva en liten lapp.


    Men det känns inte rätt. Glömde också nämna att det satt en person i bilen bredvid, med motorn igång. Så han måste ju ha sett allt. Vet inte om den personen var kvar när ägaren till den påbackade bilen kom tillbaka. Så kanske har han mitt reg nummer och funderar på att göra en anmälan eller inte, svårt att säga. Jag betalar mer än gärna eventuella skador som kan ha uppstått på personens bil.

    Men vad händet om jag anmäler mig själv och det visar sig att han/hon inte gjort någon anmälan?
  • Anonym (Bella)
    Danne90 skrev 2018-01-26 01:46:47 följande:
    Men det känns inte rätt. Glömde också nämna att det satt en person i bilen bredvid, med motorn igång. Så han måste ju ha sett allt. Vet inte om den personen var kvar när ägaren till den påbackade bilen kom tillbaka. Så kanske har han mitt reg nummer och funderar på att göra en anmälan eller inte, svårt att säga. Jag betalar mer än gärna eventuella skador som kan ha uppstått på personens bil.

    Men vad händet om jag anmäler mig själv och det visar sig att han/hon inte gjort någon anmälan?
    Varför frågade du inte personen som du såg i den andra bilen om den hade papper och penna? Då hade ju även denne förstått att du inte tänkte smita?
  • Danne90

    Mm, det var dumt. Men för att svara ärligt, jag greps först av panik när jag körde in i bilen, så jag tänkte inte på att fråga personen då.

  • Anonym (Bella)
    Danne90 skrev 2018-01-26 09:18:21 följande:

    Mm, det var dumt. Men för att svara ärligt, jag greps först av panik när jag körde in i bilen, så jag tänkte inte på att fråga personen då.


    Kan förstå det! Inget kul när det händer..
  • Danne90
    Anonym (Bella) skrev 2018-01-26 09:30:55 följande:

    Kan förstå det! Inget kul när det händer..


    Men så du vet, jag har lämnat lappen på gymmet och dem skulle sätta upp den. Har också anmält mig till polisen. Dem hade inte fått in någon anmälan och eftersom att jag inte hade personens regnummer så vart det inget dem kunde göra för att få kontakt med denne. Personen jag pratade med i telefon, sa att vår bästa chans var lappen på gymmet. Får vänta och se.
Svar på tråden Backade på bil