• Asynja74

    Symptom före BIM

    Hej! Planerar min 4:a och makens första. Mensen som var var min första riktiga mens efter jag plockade ut min mirenaspiral. Hade mens 3/1, ägglossningsstickan var positiv den 14:de, så då bör ju min BIM infalla nu på måndag 29/1, eller tisdag 30/1. Har sen i lördags (20/1)  haft hugg och molande värk i både höger äggstock och i livmodern. Molandet sitter kvar. Har även ont i brösten och har ömma bröstvårtor, enligt maken har de blivit större också. Har blivit väldigt lätt illamående över saker som annars inte rör mig i ryggen, och jag är typ jämt hungrig, men blir mätt fortare än vanligt. Mitt hår har blivit jättefettigt och tvättar jag det på morgonen så ser det jätteofräscht ut redan på kvällen. Har fått finnar (brukar enbart dyka upp under mensen och bara 1, inte flera). Ont i svanken/ ovanför skinkorna. Sover illa och drömmer mycket.

    Fler än jag som har massa symptom och BIM i närheten av mig? Vore kul att jämföra lite :).

    Jag misstänker att många av mina symptom kan vara inbillning bara för att jag så gärna önskar att det är grav på gång, men så länge jag inte fått mens så finns hoppet kvar.

    Har inte kunnat hålla mig och redan testat ex antal gånger med gravidkollens gravtest...negativa såklart. Nån som kan tipsa om bästa testet om man vill testa så här tidigt?

    Nu ska jag jobba sista timmen på nattpasset. Önskar alla hoppfulla en riktigt bra fredag!

  • Svar på tråden Symptom före BIM
  • Elle123

    Åh är i samma sits! Hade mens 4/1 och sex 18/1, då jag nyss fått tillbaka min mens från förra graviditeten vet jag inte riktigt hur min cykel ser ut. Men har iaf haft molvärk och ont i ryggslutet sedan i måndags.. har stunder då jag är helt bombsäker på att jag gravid för att nästa stund vara helt säker på att det bara är ägglossningssmärtor (tänker att dom kan vara starkare efter en graviditet) Är så himla sugen på att göra ett test men det känns lönlöst..

  • Baraentilligen

    Är på äl+10 idag och bim är 31.1. Har har ljusröda flytningar i två dygn, men nu har de slutat. Hoppas på nidblödning ;) Molvärk sen äl+8 också. Trodde redan att mensen skulle börja men tydligen inte! Hoppas på ett plus nästa vecka då.

  • josiejosefin

    Kul med en ny tråd om detta! Läst en massa äldre men då kan man ju inte direkt skriva i dem när det gått flera år sen någon skrev senast. :) 


    Jag är på äl+8-9 och ska enligt Natural Cycles ha BIM 30/1. Men tror själv på några dagar senare, eftersom äl var såpass sen denna månad. Så jag tror på början av februari nån gång, kanske runt fredag nästa vecka. 


    Jag försöker att inte tänka på symptom och tänker att jag bara inbillar mej men det är ju så svårt att inte tänka!


    Har under veckan mått illa (men bara ett dovt illamående) av och till och mestadels om det gått några timmar utan att jag ätit nåt. Även om jag fortfarande borde varit mätt. Det har varit som ett sug i magen liksom. Har också varit extremt trött. Ögonen har varit som bly vissa dagar. Idag är det bättre men det är ju också lördag så hade ju sovmorgon imorse ;) 


    Detta är säkert bara inbillning men fick även för mej häromdagen att ett glas mjölk vore gott att svepa och jag dricker vanligtvis aldrig mjölk (förutom lite i kaffet) för tycker det är rätt äckligt att dricka rakt upp och ner. 

    Önskar alla lycka till med BIM och hoppas vi kan följas åt! :) 

  • josiejosefin
    Asynja74 skrev 2018-01-26 05:37:23 följande:

    Hej! Planerar min 4:a och makens första. Mensen som var var min första riktiga mens efter jag plockade ut min mirenaspiral. Hade mens 3/1, ägglossningsstickan var positiv den 14:de, så då bör ju min BIM infalla nu på måndag 29/1, eller tisdag 30/1. Har sen i lördags (20/1)  haft hugg och molande värk i både höger äggstock och i livmodern. Molandet sitter kvar. Har även ont i brösten och har ömma bröstvårtor, enligt maken har de blivit större också. Har blivit väldigt lätt illamående över saker som annars inte rör mig i ryggen, och jag är typ jämt hungrig, men blir mätt fortare än vanligt. Mitt hår har blivit jättefettigt och tvättar jag det på morgonen så ser det jätteofräscht ut redan på kvällen. Har fått finnar (brukar enbart dyka upp under mensen och bara 1, inte flera). Ont i svanken/ ovanför skinkorna. Sover illa och drömmer mycket.

    Fler än jag som har massa symptom och BIM i närheten av mig? Vore kul att jämföra lite :).

    Jag misstänker att många av mina symptom kan vara inbillning bara för att jag så gärna önskar att det är grav på gång, men så länge jag inte fått mens så finns hoppet kvar.

    Har inte kunnat hålla mig och redan testat ex antal gånger med gravidkollens gravtest...negativa såklart. Nån som kan tipsa om bästa testet om man vill testa så här tidigt?

    Nu ska jag jobba sista timmen på nattpasset. Önskar alla hoppfulla en riktigt bra fredag!


    Det ska finnas ett Clearblue test som heter Clearblue early som man ska kunna testa med upp till 6 dagar i förväg (tror jag det är). Ingen erfarenhet av det tyvärr då jag och min sambo försöker på första barnet men jag har läst att det ska finnas. :)
  • Asynja74

    Åh vad kul med fler i samma sits! Vore jättekul att följas åt tjejer!

    Jag köpte det där tidiga testet från clearblue igår och testade i morse...negativt :(

    Grejen är den att jag inte riktigt är hundra på när jag har BIM. Denna månaden räknade jag 15 dgr från postitivt äl test och isf är jag på BIM -2 idag...men vet heller inte hur lång min luteal fas (om det nu är så det stavas) är...

    Idag är nästan alla mina symptom försvunna, är bara lite öm i brösten, så jag siktar in mig på att det sket sig denna månaden :(. Är lite sänkt, men borde ha insett att det inte skulle vara så enkelt. Det är bara vårt första försök och jag har passerat bäst före datum hehe, så jag vet inte ens om mina ägg är så särskilt "pigga" längre. Men men... blire så blire...

  • kna1

    Hej! Hoppar in här, jag har bim 9/2 och har för några dagar sedan fått fullt utslag på äl-test så vi körde tre dagar i rad efter de. Hoppas det tog sig! Jag har inga direkta symtom tror jag, förutom en liten känsla som dyker upp ibland.. känns inte som dem andra gångerna vi testat lixom. Lite stick i tjejmagen när jag hostar/nyser eller reser mig upp för snabbt också.

    Men vi får se, jag har ju så många dagar kvar! Man vill ju bara veta nu!

  • Elle123
    Asynja74 skrev 2018-01-27 18:00:20 följande:

    Åh vad kul med fler i samma sits! Vore jättekul att följas åt tjejer!

    Jag köpte det där tidiga testet från clearblue igår och testade i morse...negativt :(

    Grejen är den att jag inte riktigt är hundra på när jag har BIM. Denna månaden räknade jag 15 dgr från postitivt äl test och isf är jag på BIM -2 idag...men vet heller inte hur lång min luteal fas (om det nu är så det stavas) är...

    Idag är nästan alla mina symptom försvunna, är bara lite öm i brösten, så jag siktar in mig på att det sket sig denna månaden :(. Är lite sänkt, men borde ha insett att det inte skulle vara så enkelt. Det är bara vårt första försök och jag har passerat bäst före datum hehe, så jag vet inte ens om mina ägg är så särskilt "pigga" längre. Men men... blire så blire...


    Jag tog det testet (clearblue early) förra graviditeten, det var negativt 3-4 dar innan bim, men positivt på dagen för bim. Så tyckte det inte var så bra på visa tidigt :)

    Mina tecken är också helt borta. Antar att det är att min ägglossning blivit mer smärtsam efter första barnet..
  • Asynja74
    Elle123 skrev 2018-01-28 09:01:11 följande:
    Jag tog det testet (clearblue early) förra graviditeten, det var negativt 3-4 dar innan bim, men positivt på dagen för bim. Så tyckte det inte var så bra på visa tidigt :)

    Mina tecken är också helt borta. Antar att det är att min ägglossning blivit mer smärtsam efter första barnet..
    Bra att veta, då behöver jag inte sluta hoppas än :)
    Jag har massor av gravtest kvar från graviditetskollen, så jag kör på dem nu, istället för att lägga ut 119 kr för ETT test på apoteket. 
  • Asynja74
    kna1 skrev 2018-01-28 08:28:24 följande:

    Hej! Hoppar in här, jag har bim 9/2 och har för några dagar sedan fått fullt utslag på äl-test så vi körde tre dagar i rad efter de. Hoppas det tog sig! Jag har inga direkta symtom tror jag, förutom en liten känsla som dyker upp ibland.. känns inte som dem andra gångerna vi testat lixom. Lite stick i tjejmagen när jag hostar/nyser eller reser mig upp för snabbt också.

    Men vi får se, jag har ju så många dagar kvar! Man vill ju bara veta nu!


    Jag veeet, man vill ju veta om det tog sig typ samtidigt som man myser :)
  • Asynja74

    Idag har jag inga symptom alls, bara brösten som ömmar, men det brukar de göra före mens. Har redan ställt in mig på att det inte blev nåt denna gången, trots att jag inte har fått mens än. Önskar att jag hade haft regelbunden mens så att jag kunde veta till hundra procent om jag passerat BIM eller inte...

Svar på tråden Symptom före BIM