• Familjeliv

    Alexandra Rejsmar – inför krav på vaccination av alla barn!

    Alexandra Rejsmar – inför krav på vaccination av alla barn!
    Ytterligare ett fall av mässlingen, registrerat. Totalt tretton. Toppen. Jag är fullt medveten om att en frisk människa oftast fixar sjukdomen samt följdsjukdomar som är mer regel än undantag efter mässling, till exempel öroninflammation och bihåleinflammation. I vissa fall leder mässlingen till hjärninflammation och då blir det farligt. 

    Denna tråd innehåller kommentarer för ovantående artikel.

    Läs hela artikeln här
  • Svar på tråden Alexandra Rejsmar – inför krav på vaccination av alla barn!
  • Hemmamamma6

    Alexandra Rejsmar - läs på innan du uttalar dig! Din krönika innehåller så många floskler, ogenomtänkta resonemang och okunniga påståenden att man knappt vet i vilken ände man ska börja. Jag tar ett par exempel, för sedan måste jag förbereda dagen som hemundervisande förälder som inte utnyttjat dagis en enda dag för mina sex ovaccinerade barn (bortsett från det äldsta som tyvärr fick några doser).
    Folk har en övertro på vaccin. Men de flesta vacciner innehåller ämnen som de allra flesta föräldrar inte skulle gå med på att få i sina barns blodbanor om de bara läste innehållsdeklarationen. Vaccintillverkarna själva plus en massa sjukvårdspersonal avstår i högre grad än andra på grund av innehållet. Vacciner dödar faktiskt också barn och orsakar livslångt lidande. Barnsjukdomar som man överlevde, oftast utan komplikationer, talas det idag om som vore de pesten. Den här överdriften och alla som skriker sig hesa för tvångsvaccination har lurats med i kören som sjunger bara för att inga barn ska vara hemma från dagis; så föräldrarna kan fungera som de produktionsenheter staten vill. Men folk blir sjuka trots vacciner.
    Och du - man får inte hemundervisa idag. Staten vill ha ensamrätt på barnen så de kan hjärntvättas med den rätta PK-mentaliteten. Men vi bryr oss mer om våra barn och därför har vi utsatts för tre socialutredningar och betalat vite för att vi själva tar alla kostnader för våra barns utbildning.

  • mertröttpåannat

    Oj då den lilla fascisten vill ta bort valfriheten ,en liten Hitler flicka osmakligt

  • Trooi

    Håller med. Tvångsvaccinera alla dessa idioter som vägrar utan någon som helst vettig anledning.

  • John22

    Låter som en bra idé, fram tills den dagen vi kan vaccinera oss mot dumhet och slippa alla faktaresistenta vaccinmotståndare.

  • mertröttpåannat
    Trooi skrev 2018-01-26 17:10:40 följande:

    Håller med. Tvångsvaccinera alla dessa idioter som vägrar utan någon som helst vettig anledning.


    Men gör det då =P kan inte DU internet tuffingen göra det på mig? Försök att tvångsvaccinera mig och du kommer garanterat vara i behov av akutsjukvård när jag är klar med dig, idiot

    Varken du eller nån annan har nån form av rättighet att tvinga i mig nåt gift som enbart gör en sjukare i stort
  • Trooi
    mertröttpåannat skrev 2018-01-26 17:24:58 följande:

    Men gör det då =P kan inte DU internet tuffingen göra det på mig? Försök att tvångsvaccinera mig och du kommer garanterat vara i behov av akutsjukvård när jag är klar med dig, idiot

    Varken du eller nån annan har nån form av rättighet att tvinga i mig nåt gift som enbart gör en sjukare i stort


    Jobbar inte inom sjukvården, men annars hade jag gladligen gjort det. Såna som du utgör en samhällsfara så det är bara en tidsfråga innan man tar i med hårdhandskarna. Om inte tvångsvaccinering så åtminstone inget barnbidrag till er. Får se hur många som vägrar vaccin då.
  • Trooi

    [quote=78405134][quote-nick]mertröttpåannat skrev 2018-01-26 17:26:29 följande:[/quote-nick]www.expressen.se/nyheter/longread/64-svenskar-sprutan-forstorde-vara-liv/

    Bra med vaccin som ger narkolepsi och andra livsfarliga sjukdomar

    Vill ni ha det fine men JAG vill inte ha skiten[/quote

    Börjar bli tröttsamt när svininfluensavaccinet jämförs med andra välbeprövade vaccin som använta i flera decennier. Vad sägs om att läsa på lite bättre och inte använda expressen som källa.

Svar på tråden Alexandra Rejsmar – inför krav på vaccination av alla barn!