• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Eskil eller Otto?
  • krompa

    Jag gillar Eskil bäst eftersom Otto för mig är mer ett smeknamn på Oskar eller någon som heter Ottosson i efternamn.

  • fluu

    Båda är fantastiskt bra, vackra, ståtliga, rejäla och gångbara. Otto kan dock låta lite väl sött ibland i mina öron. Så jag föredrar nog Eskil lite mer ändå. "Esse" är dessutom ett så himla fint smeknamn.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    krompa skrev 2018-01-26 19:30:17 följande:

    Jag gillar Eskil bäst eftersom Otto för mig är mer ett smeknamn på Oskar eller någon som heter Ottosson i efternamn.


    Bara av nyfikenhet, känner du alltså någon som heter Oskar, men kallas Otto? Vet du i så fall hur det kommer sig? Eftersom namnen inte har något med varandra att göra menar jag.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Tummelisa

    Jag röstade på Eskil också, vår son heter så. Valde det för att, som någon skrev här, känns rejält, hederligt, reko på nåt sätt.

    Vi valde också efter andra kriterier, tex att det inte skulle vara för långt, inte innehålla å,ä,ö, inte vara jättevanligt men inte heller utstickande konstigt/extremovanligt, helst inte automatiskt ge ett smeknamn osv. Men dessa kriterier uppfylls ju även av Otto så :)

  • Tummelisa
    Bullimor skrev 2018-01-26 22:27:23 följande:

    Inget av dem, för mig är det hundnamn.


    Aldrig hört om nån hund i hela mitt liv som heter Eskil faktiskt Förvånad. Och jag är djurmänniska och har tex besökt hundutställningar, jobbat i stall osv där det vistas mycket hundar. Otto däremot har jag hört. Men hundar kan ju heta det mesta, som Ida, Elsa osv. Tycker inte det gör nåt.
  • Themis

    Eskil är hemskt.

    Det är en fullständigt vidrigt pennalistisk lärargubbe som troligen är död nu och har fått ett ventilationsaggregat uppkallat efter sig på en studentnation i Lund.

    Egil däremot hade varit coolt, tycker jag.

    Otto är en glasstillverkare i Skåne. Och en noshörning- se boken "Otto är en noshörning".


    Nej, jag tvättar inte min bil. Jag vattnar den för att se om den växer och blir en buss. /sarcasticquotes
  • senalena

    Otto, enkelt, fint och gångbart även i flera länder

Svar på tråden Eskil eller Otto?