• Äldre 27 Jan 12:51
    1676 visningar
    2 svar
    2
    1676

    Ni som gått ner i vikt - hur mådde ni efter?

    Ni som gått ner i vikt;

    - Hur mycker gick ni ner?

    - Hur gjorde ni? 

    - Hur mådde ni före vs. efter? Glad

  • Svar på tråden Ni som gått ner i vikt - hur mådde ni efter?
  • Äldre 27 Jan 13:00
    #1

    Jag har gått ned 21kg. Väger 65kg idag och skulle behöva gå ned drygt 5kg till men tar det med ro.

    Jag skulle vilja påstå att jag gick ned i vikt genom att lära mig. Är strängt emot dieter och andra bantningsmetoder och såg därför till att lära mig ordentligt om kropp och hälsa och vad kroppen behöver. Sedan lärde jag mig framförallt vad maten innehåller och inte minst hur mycket energi den innehåller.

    Började med att under en vecka, med hjälp av Lifesum, väga allt jag åt och det var fasen katastrofalt skadligt. Jag blev rädd då jag såg hur mycket överskott jag proppade i mig varje dag. Sedan använde jag helt enkelt Lifesum och vågen i några veckor för att lära mig att äta rätt. 

    Åt allt vad jag kände för att äta men helt enkelt i mindre portioner. Sedan lät jag bilen stå och promenerade överallt. Till och från jobbet oavsett väder varje dag. Sedan mellan 30 - 60 minuters promenad varje dag utöver det. Tränade/tränar också gym men det blir mindre av det dels för att jag föredrar och fullkomligt älskar promenader mer än styrka och kondition på gymet men också för att det inte alltid passar med mina arbetstider.

    Jag mår mycket bättre idag och insåg inte förrän jag gick ned i vikt och blev hälsosam hur dåligt jag mådde innan. Så fort jag unnat mig någon dag och ätit godis eller en för stor portion mat så mår jag dåligt fysiskt. Känner mig nästan "smutsig" och känner inte heller samma glädje som jag gör när jag äter och lever sunt.

    Det var en resa på drygt 7 månader men det var helt klart värt varenda sekund.

  • Anonym (Lost)
    Äldre 27 Jan 13:29
    #2

    28kg. Tog 7-8 månader. Låg på ett underskott på 1000 kcal/dag. Äter man bra mat, så får man mycket mat på få kcal. Åt mycket potatis, ris, grönsaker, kyckling, lax, ägg, havregryn. Var sällan hungrig. Mådde fantastiskt redan efter -10kg. Redan då släppte problemen med knäna när jag tränade.

Svar på tråden Ni som gått ner i vikt - hur mådde ni efter?