• Anonym (förvirrad tjej)

    Ska jag berätta för killen att jag är gravid?

    Hej alla!
    Jag behöver lite hjälp, det är så att jag har gått och blivit gravid och mitt ex är pappan. Vi pratar inte längre och fick reda att jag blev gravid förra veckan, kondomen sprack och dagen efter piller hjälpte inte. Jag undrar om jag borde säga det till honom? Jag vill göra abort men endel av mig vill inte detta då jag älskar barn men ser ingen framtid med mitt ex och känner att det är orättvist för barnet att leva med en pappa som inte vill ha honom. Vi båda är runt 20 års åldern.


     


    Jag är jätte nervos inför aborten och skulle egentligen vilja ha honom där som stöd då jag inte har några vänner att berätta detta till, mina föräldrar går inte heller att säga till. Så min fråga till er är borde jag säga något till honom? 

  • Svar på tråden Ska jag berätta för killen att jag är gravid?
  • Anonym (E)

    Om du inte ska behålla skulle jag nog inte sagt nåt. Och om ni inte ens pratar nu, kommer han kunna vara ett bra stöd för dig under aborten?

  • Anonym (förvirrad tjej)

    en liten del av mig vill berätta till honom för han jämt ville ha oskyddat sex för det inte var ?skönt? med kondom och visa honom hur lätt det är att göra en tjej gravid. denna gången hade vi dock kondom. men jag vet inte, tror bara att jag känner mig ensam i detta och söker han som stöd... 

  • Anonym (Tänkpådigsjälv)

    Jag fattar inte hur f*n du kunde gå med på oskyddat sex? Menar inget illa men - undrar bara hur du tänkte? 
    Jag skulle berätta för killen om du är helt säker på ditt beslut? 

  • Anonym (E)
    Anonym (Tänkpådigsjälv) skrev 2018-01-27 15:48:11 följande:

    Jag fattar inte hur f*n du kunde gå med på oskyddat sex? Menar inget illa men - undrar bara hur du tänkte? 

    Jag skulle berätta för killen om du är helt säker på ditt beslut? 


    Hon hade ju inte ens oskyddat? Kondomen sprack ju, och sen tog hon ju ett dagen efter-piller?
  • Anonym (E)
    Anonym (förvirrad tjej) skrev 2018-01-27 15:18:02 följande:

    en liten del av mig vill berätta till honom för han jämt ville ha oskyddat sex för det inte var ?skönt? med kondom och visa honom hur lätt det är att göra en tjej gravid. denna gången hade vi dock kondom. men jag vet inte, tror bara att jag känner mig ensam i detta och söker han som stöd... 


    Ja, det kan jag förstå. Hade nog också velat berätta för honom då.

    Men tror du att han kan ge dig det stöd du vill ha och behöver?
  • Anonym (förvirrad tjej)
    Anonym (Tänkpådigsjälv) skrev 2018-01-27 15:48:11 följande:

    Jag fattar inte hur f*n du kunde gå med på oskyddat sex? Menar inget illa men - undrar bara hur du tänkte? 
    Jag skulle berätta för killen om du är helt säker på ditt beslut? 


    Kanske formulera mig själv i inlägget men jag hade inte oskyddat sex och är noga med skydd men han ville dock jämt ha oskyddat för det var skönare, hade p stav innan så då kunde vi ha oskyddat. Denna gången sprack kondomen, och jag tog dagen efter piller. 
  • Anonym (Olga)
    Anonym (förvirrad tjej) skrev 2018-01-27 15:18:02 följande:

    en liten del av mig vill berätta till honom för han jämt ville ha oskyddat sex för det inte var ?skönt? med kondom och visa honom hur lätt det är att göra en tjej gravid. denna gången hade vi dock kondom. men jag vet inte, tror bara att jag känner mig ensam i detta och söker han som stöd... 


    Sms:a att du är gravid, svara sen ingenting nånsin, berätta inte att du gör abort. Han får fan lära sig en läxa.
    Jag ångrar att jag inte gjorde så för några år sen när en kille kom i mig utan kondom. Jag visste att jag var skyddad (i alla fall mot graviditet) men han visste ju inte.
  • Carolina Sofie

    Att gå igenom en abort är inte helt lätt att göra ensam.

    Tycker det låter som att du vill berätta och då ser jag inga hinder i det. Gör det för din skull. Finns ingen anledning för dig att gå ensam. Det är oerhört kämpigt att vara där du är nu och oavsett vad du gör så ska du vara så snäll mot dig själv du bara kan.

    Varm kram  

  • Anonym (Har gjort 2 aborter)

    Visst skulle du kunna berätta för honom på ren djävulskap och fråga om han fortfarande har lust att skippa kondomen när graviditet kan ske med kondom också ;) Men frågan är till vilken nytta...

    Tänk efter om han verkligen kan vara något stöd om ni inte pratar alls med varandra längre. Om ni fortfarande har kvar någon form av vänskap (får inte det intrycket av det du skriver) så kan du kanske skriva ihop ett smart brev så du inte skrämmer skiten ur honom och fråga om han vill följa med som känslomässigt stöd. Om inte annat så får han ju då se med egna ögon att aborten blir gjord och lär sig förhoppningsvis också en läxa...

    Skulle det bara leda till ytterligare bråk och problem för dig så är det bättre att inget berätta och aldrig mer prata med honom.

  • Anonym (30årkvinna)

    Jag hade inte kontaktat honom om han är ett ex. Jag förstår att en abort kan kännas skrämmande men om du är säker på att du inte vill behålla så boka en tid snarast. Jag har gått igenom flera förlossningar så när jag gjorde min abort förra sommaren så var det mest som en väldigt riklig mens, jag gjorde en medicinsk abort hemma. Tråkigt att ingen kan vara med dig, men är säker på att du klarar dig alldeles utmärkt ändå. Om du är på sjukhuset och gör abort så finns det personal som kan stötta dig. Även kurator om du skulle behöva det.

    Lycka till!

  • Anonym (30årkvinna)

    Jag hade inte kontaktat honom om han är ett ex. Jag förstår att en abort kan kännas skrämmande men om du är säker på att du inte vill behålla så boka en tid snarast. Jag har gått igenom flera förlossningar så när jag gjorde min abort förra sommaren så var det mest som en väldigt riklig mens, jag gjorde en medicinsk abort hemma. Tråkigt att ingen kan vara med dig, men är säker på att du klarar dig alldeles utmärkt ändå. Om du är på sjukhuset och gör abort så finns det personal som kan stötta dig. Även kurator om du skulle behöva det.

    Lycka till!

  • LillaTjockaBertil
    Anonym (förvirrad tjej) skrev 2018-01-27 14:53:14 följande:

    Hej alla!

    Jag behöver lite hjälp, det är så att jag har gått och blivit gravid och mitt ex är pappan. Vi pratar inte längre och fick reda att jag blev gravid förra veckan, kondomen sprack och dagen efter piller hjälpte inte. Jag undrar om jag borde säga det till honom? Jag vill göra abort men endel av mig vill inte detta då jag älskar barn men ser ingen framtid med mitt ex och känner att det är orättvist för barnet att leva med en pappa som inte vill ha honom. Vi båda är runt 20 års åldern.

     

    Jag är jätte nervos inför aborten och skulle egentligen vilja ha honom där som stöd då jag inte har några vänner att berätta detta till, mina föräldrar går inte heller att säga till. Så min fråga till er är borde jag säga något till honom? 


    Om du gör abort tycker jag inte du ska berätta. Såvitt jag har förstått kan en abort vara tillräckligt jobbig ändå utan att du ska bland in någon du inte vill ha i ditt liv.

    Väljer du att behålla bör du dock berätta för honom att du är gravid och ge honom chansen att bli pappa till ert barn.
  • Anonym (Mella)

    Han är ditt ex, ni är inte tillsammans längre och ni pratar inte längre. Han passar därför inte som stöd. Tänk igenom och bestäm dig hur du vill göra istället, abort eller inte. Vill du behålla så berätta definitivt inte förrän det är försent för abort, då slipper du bråk och påtryckningar.

  • Anonym (Mella)
    Anonym (Olga) skrev 2018-01-27 16:29:35 följande:

    Sms:a att du är gravid, svara sen ingenting nånsin, berätta inte att du gör abort. Han får fan lära sig en läxa.

    Jag ångrar att jag inte gjorde så för några år sen när en kille kom i mig utan kondom. Jag visste att jag var skyddad (i alla fall mot graviditet) men han visste ju inte.


    Ångrar du att du inte ljög för han menar du
Svar på tråden Ska jag berätta för killen att jag är gravid?