• 8outoftencats

    Hur tänker killarna?

    Var ute med en kille som jag haffat några gånger vi kan kalla honom för Erik, och våra kompisar. Så föreslår en av Eriks killkompisar, vi kan kalla honom för William, lite skämt samt efter något glas något i stil med att vi skulle gå på dubble dejt, jag och Erik och så han själv och en av mina tjejkompisar. Erik bara tittade bort. Jag visste inte vad jag skulle svara.

    Var det något som William kommit på där och då elr hade dom pratat om det tillsammans innan? Vill enbart William detta eller Erik också? 

    Försökt William winga mig och Erik? Elr va det bara ett sätt att get to min tjej kompis? Elr både och? 

    Eller var det bara ett skämt?

    Vad tror ni?

  • Svar på tråden Hur tänker killarna?
  • Carambolan

    Jadu... Det är väl ingen känslig sak? Bara att fråga. ?Det där du sa om dubbeldejt, var du allvarlig eller skojade du bara? Min kompis Anna är singel men jag vet inte om hon är intresserad av dig, ska jag försöka pejla läget??

  • 8outoftencats
    Carambolan skrev 2018-01-28 23:17:04 följande:

    Jadu... Det är väl ingen känslig sak? Bara att fråga. ?Det där du sa om dubbeldejt, var du allvarlig eller skojade du bara? Min kompis Anna är singel men jag vet inte om hon är intresserad av dig, ska jag försöka pejla läget??


    Du menar att det kommer ge sig sen då vad Erik tänker?
  • annabellelee
    8outoftencats skrev 2018-01-28 23:25:18 följande:

    Du menar att det kommer ge sig sen då vad Erik tänker?


    Fråga Erik då! Som Carambolan skriver, det är inte någon jättekänslig fråga, utan en helt normal undran. "Vad tycker du om Williams förslag om dubbeldejt?"
  • 8outoftencats

    Ingen som har en teori elr varit med om något liknande?

    Killar skulle ni be er kompis fråga ut någon åt er på det här sättet?

  • Anonym (ace)
    8outoftencats skrev 2018-01-29 00:06:40 följande:

    Ingen som har en teori elr varit med om något liknande?

    Killar skulle ni be er kompis fråga ut någon åt er på det här sättet?


    Det normala är ju att prata med personen/personerna, inte att sitta och gissa vad den ena eller den andra hade för baktankar eller om de planerat konversationen i förväg.

    Ska man leka gissningsleken så behövs mer info än vad du ger, helt ärligt är det i princip omöjligt att gissa utan att ha varit med och kunnat pejla av läget.
  • Anonym (men fråga!)

    Om han tittade bort gissar jag att han tyckte kompisen var pinsam som sa detta, men vad det betyder går ju inte att svara på! 

    1. han kan ha blivit generad för att han gärna vill gå på dubbeldejt
    2. han kan ha blivit generad för att han tyckte kompisen skämde ut sig
    3. han kan ha blivit generad för att han undrade vad du tänkte
    4. han kanske inte var generad alls, kanske bara råkade titta bort just då/kvävde en rap, you name it 

    därför: fråga Erik!

Svar på tråden Hur tänker killarna?