• Sanniii

    ÖPPNA LEKLAND

    Hej jag har länge funderat på att öppna ett lekland i vår kommun, de känns som att de är något som verkligen saknas här.

    Men hur fungerar detta?
    Är de ett Aktiebolag jag skapar?
    Vilka krav finns de för att få skapa ett aktiebolag? om jag har betalningsanmärkningar har jag möjlighet att öppna ett lekland?!
    När man hyr lokal skrivs denna på mig som privatperson eller på mitt företag?

    Tacksam för svar och ideer!

  • Svar på tråden ÖPPNA LEKLAND
  • Loigios

    Innan du gör något annat bör du gå en kurs i företagsekonomi! Inte för att vara sån men med tanke på de frågor du ställer så har du inte kompetensen för att driva företag, så för din egen skull så bör du läsa på lite innan

  • Occam

    Instämmer med föregående.

    Ett aktiebolag är nog klokt att bilda. Om du har enskild firma är du personligen betalningsansvarig, ett aktiebolag skyddar dig. Dock (oavsett eventuella minimikrav på kapital) behöver du nog sätta in en 200-300 tusen i bolaget för att någon ska vilja hyra en tillräcklig lokal för ett lekland.

    Sedan behöver du ett antal hundra tusen till några miljoner, antingen av egna pengar eller lånade, för att sätta upp leklandet och betala personal i början ... beroende på hur stort och fint det ska vara.

Svar på tråden ÖPPNA LEKLAND