• SJK

    Älskar honom men är jag redo?

    Hejsan, jag är en tjej på 20 år. 
    Jag har nyligen flyttat ihop med min pojkvän, jag älskar honom och han är en väldigt fin kille. 
    Vi har en fin lägenhet och bra liv tillsammans. Alla säger att vi har det perfekta livet för att vara så unga, och att vi bara ska njuta i det vi har. 

    Men jag börjar känna att jag inte är redo för detta, att detta var ett för snabbt och för stort steg. 
    Att detta livet är perfekt om några år, när jag är redo. 
    Men nu, är det inte perfekt. Inte för mig. 

    I helgen var jag ute med några vänner, och kände då att jag saknade den känslan. Känslan av att bara vara ensam, att inte tänka på någon annan än mig själv. Att göra precis som jag vill. 


    Jag har alltid haft en dröm att bo utomlands, jobba eller plugga. 1 år eller något. Och det känns som att jag aldrig kommer att kunna "slappna" av, eller gå vidare om jag inte gör det. 
    Det känns som att jag i detta måste tänka på mig själv och mina egna känslor, för att jag inte kommer vara en bra flickvän om jag om några år ångrar att jag inte åkte. 
    Men samtidigt så älskar jag honom och vårt liv tillsammans, och känner mig som en så fruktansvärt dålig människa som ens tänker dessa tankar.

    Hjälp mig om hur jag ska göra. Jag mår så fruktansvärt dåligt över detta. 
    Någon som har erfarenhet av nåt liknande? 

  • Svar på tråden Älskar honom men är jag redo?
  • äldreochklokare

    Jag är väl av den uppfattningen att det är rätt tidigt att veta vad man vill av livet när man är 20. Dina tankar är inte alls ovanliga. 

    Kan han tänka sig att åka utomlands och plugga han också? 

  • Tecum

    Nej, du är inte redo för en fast relation! Så åk du utomlands men var beredd på att det kan kosta dig din pojkvän. Kanske väntar han på dig, kanske inte...

  • Ggrodan
    Tecum skrev 2018-01-29 18:34:34 följande:

    Nej, du är inte redo för en fast relation! Så åk du utomlands men var beredd på att det kan kosta dig din pojkvän. Kanske väntar han på dig, kanske inte...


    Kanske är hon och han två helt andra personer och på helt olika platser i livet efter att hon varit utomlands ändå så, plus att , folk blir kära och möts utomlands.

    Jag själv hade nog hellre offrat lite egoistiska drömmar för att få ha mannen jag är lycklig med. I slutändan kan jag resa med honom, lära mig saker med honom. Man kan kompromissa.
  • SJK

    Hej! Tack för era svar.

    Jag går och grubblar hela dagarna, det är ett väldigt svårt beslut.

    Jag vill ju inte flytta hem till mina föräldrar igen.. fast ändå så kanske jag ska göra det?

  • H4llongr0ttan

    Hej på dig, även om inlägget är ett par månader gammalt. Men jag ville svara för att jag känner likadant. Jag är 24 år, tsm med min pojkvän som är en underbar person. Men vad kan man göra då ens känslor av tvivel flyter upp till ytan titt som tätt? Jag vet inte, jag har fått dessa känslor upp i snart 3 år, ändå har jag inte gjort något utav det....

    Jag känner även igen det du skriver om att du fick känslan av att du ville vara fri då du var ute med dina kompisar. Den känslan kan jag också få ibland. Liksom att man blir lite avundsjuk på ett annat liv men att man ändå är fast i det egna livet för att man tycker om personen, svårt o förklara.

    Har du löst något sedan ditt senaste inlägg här?

Svar på tråden Älskar honom men är jag redo?