• Anonym (En dag i taget)

    Ångrar min abort

    Gjorde abort i våras. 
    Ville behålla barnet men genomförde aborten för att jag var förälskad i mannen som inte ville bli pappa. Mannen försvann dagar efter aborten. Jag gick itu och hittar inte mitt andra jag. Försöker göra saker som jag vet att jag brukar tycka om, men hittar ingen ljusning. 

    Får ont i magen jag träffar vänner med barn. 
    Får ont i bröstet när jag ser barn leker. 
    Får ångest när jag ser en barnvagn. 

    Jag är för kvinnans rätt till sin kropp och för aborträtt på alla vis, så undanber vänligen alla debatter kring aborträtten. 

    Jag vill gärna få veta hur ni har hanterat liknande sorg kring abort. Hur lång tid tar det? Varför pratar vi så tyst om det?

  • Svar på tråden Ångrar min abort
  • Anonym (Varför leva)

    Jag gjorde en abort för 1 vecka sedan i vecka 12. Hade då vetat att jag var gravid i 3 veckor. Ville behålla barnet. Det var tvillingar men den ena hade dött i v 8 typ. Men min särbo ville absolut inte ha barn. Han har vetat att jag inte ätit piller men endå kommit i mig. Själv har jag svårt att bli gravid men har två barn 9 och 11 år. Så jag räknade inte med att kunna bli gravid igen för det hade läkaren sagt. Gjorde aborten för hans skull, han skulle lämna mig om jag behöll och hans liv skulle bli förstört. Ångrar mig enormt och gråter hela tiden. Min syster är gravid visade det sig när jag berättade om min graviditet, efter UL visade det sig att vi var 3 dagar emellan. Mitt hjärta går sönder. Nu har jag dödat mitt barn och kommer få leva med detta alltid. Relationen med min man är lite ansträngd. Han försöker iaf men nu har jag ringt psyket så ska få prata med någon imorgon.

Svar på tråden Ångrar min abort