• LillaLina01

    Allergi :(

    Mina föräldrar har alltid varit allergiska så det enda jag kunde tjata mig till var utekaniner och eremitkräftor :) senare fick jag ha häst, jag bytte om i förrådet! Jag har alltid älskat djur!!! Hästar främst men även hundar. Stallets katter som kändes som ens egna då vi hjälptes åt att ta hand om dem.. <3

    Jag har tyvärr själv utvecklat allergi mot pälsdjur vilket känns så fruktansvärt tråkigt. I många år sket jag bokstavligen i allergin och vägrade ge upp min vardag med mina älskade pälsbeklädda vänner. Jag är en sådan där person som hellre umgås med djur än människor.

    Men nu är min allergi så jobbig att det blir för jobbigt, trots mediciner och hyposensibiliseringsbehandling (man får sprutor var 6e vecka i tre år för att "bota" allergin. Hjälpte inte)

    Vet att det finns allergi vänliga raser, men det är ju ingen garanti heller. Och min pappa som är suuuperallergisk brukar inte tåla dem. Och jag kan inte ha ett hem där han inte kan vara, så är det bara.

    Någon som vet om det forskas på något botemedel? Kost har jag också hört kan "bota" allergi, men jag vet inte.. Vad beror allergi på egentligen?

Svar på tråden Allergi :(