• Sphynxey

    Matguide för barn?

    Hej alla!

    Postade följande i "kosthållning" för ett tag sen, men provar nu här, för att se om det kan ge bättre resultat: Jag undrar om någon har nåt tips om var man kan hitta matguider med förslag på veckomenyer för barn. Jag har hittat en bra sida här: dok.slso.sll.se/CES/FHG/Mat/Informationsmaterial/Matguiden/Pojkar/Veckodag-pojk-9,3MJ.pdf men den har ju bara mat för en enda dag - jag skulle vilja hitta nån sida som har samma sak fast för en hel vecka, och väldigt gärna med tillhörande recept också. Finns det någon här inne som känner till nåt liknande?

    Tack på förhand!
    /S

  • Svar på tråden Matguide för barn?
  • Lena

    Fast barn över ett kan äta samma som vuxna så varför behöver du en barnmeny

  • Sphynxey
    Lena skrev 2018-01-30 10:02:12 följande:

    Fast barn över ett kan äta samma som vuxna så varför behöver du en barnmeny


    Haha ? ja, jag inser nu att jag var otydlig :) Jag har alltså en grabb som har problem med övervikt, så vi behöver styra upp hans mat lite... skolhälsovården säger att det är bra att vi uppmärksammat problemet, och att vi gör nåt åt det, men de kan inte ge oss några riktlinjer... :/
  • Sphynxey
    Sphynxey skrev 2018-02-08 16:52:08 följande:
    Haha ? ja, jag inser nu att jag var otydlig :) Jag har alltså en grabb som har problem med övervikt, så vi behöver styra upp hans mat lite... skolhälsovården säger att det är bra att vi uppmärksammat problemet, och att vi gör nåt åt det, men de kan inte ge oss några riktlinjer... :/
    det skulle vara haha - ja... inte haha ? ja... Eländes familjeliv ändrar alla tankstreck till frågetecken grrrr
Svar på tråden Matguide för barn?