• absalon

    Beskatta hempul!

    Min granne snickrar på villan, lagar bilen, grejar ungarnas cyklar och reparerar möbler och leksaker. På så sätt sparar han tiotusentals kronor årligen - skattefritt!
    Detta är orättvist mot alla oss, som ideligen nödgas eftersända reparatörer och hantverkare av skilda slag. Folk verkar ju nära nog hypnotiserade av något slags "gör-det-självtänkande" som allsköns postorderkataloger och "händighemmatidningar" förleder till.
    Tänk så mycket sysselsättningen i landet skulle öka, om gör-det-självfixandet helt sonika förbjöds! Om alla visade solidariskt samhällsansvar och lät bli.
    Det minsta man kan begära är att riksdag och regering gör hemfixandet skattepliktigt. Något som måste redovisas i självdeklarationen.
    Vi, moderna och högutbildade människor ska helt enkelt inte amatörpyssla med hantverk och amatörverksamhet. Vi ska vidareutveckla våra intellektuella intressen istället. Bli vad vi är ämnade till. Engagera oss i folkrörelser och annat föreningsliv. Utveckla vår sociala sida. Avnjuta konserter och gå på konstutställningar. Dansa folkdans och sjunga i kör. Kort sagt - med lämplig förbuds- och skattelagstiftning befria oss.Cool

  • Svar på tråden Beskatta hempul!
  • Kåta ville

    Min granne har en kåt sambo. En typisk 9-10:a.

    Om jag skall ligga så måste jag betala blommor, choklad, middag, clubben, drinkar, taxi hem. Det slipper han. Här borde någon beskattas.

    Han får istället en färdiglagad middag när han kommer hem

Svar på tråden Beskatta hempul!