• Randig20

    Relationen med min mamma. Hjälp!!

    Uff vet inte riktigt hur jag ska kunna få med allt här..

    Men jag behöver verkligen råd från utomstående..

    jag har på senare dar börjat fundera kring min relation med min mamma. (Kanske för jag själv fått barn för bara 1 år sedan). Jag har börjat känna nu att hon verkligen varit en usel mamma mot mig, jag var mestadels av min uppväxt hos min moster eller mormor och morfar. Enda från att jag var nyfödd lämnade hon bort mig 3-4 dagar i v, när mina mor föräldrar senare gick bort (när jag var 12 år) så fick jag vara ensam hemma 4 nätter i veckan då hon jobbade natt. Jag var sååå avundsjuk på alla mina vänner som hade sina föräldrar hemma tex en fredag kväll och åt middag och såg film. Själv var jag rädd hemma, var uppe alldeles för länge och drack gärna sprit. Jag började även gå ut och ta hem killar..

    Hon åkte även iväg på semester med hennes nya kille (när jag aldrig hade varit utomlands eller iväg med henne) sen tog de slut mellan dom och då började hon röka inne och bara satt och grät hela dagarna.. jag stack hemifrån när jag blev myndig och var ute å reste... Men det är som jag hade glömt hela min uppväxt jag kan knappt komma ihåg någonting förutom detta?!? Det finns ingenting bra jag kommer ihåg.. är det inte konstigt?

    Nu för tiden hör hon iaf av sig varenda dag och vill träffa mig och mitt barn. Vi sov över där för någon månad sedan och när jag på kvällen kom in i hennes rum så låg hon och hade telefonsex med sin kille (så jäkla vidrigt!!!) kvinnan måste ju ha någon skruv lös?????! Snälla hjälp mig det känns helt fruktansvärt att ha en sån här mamma. Men sen samtidigt kan hon helt plötsligt vara som världens normalaste och snällaste människa. Har sån ångest.... men detta är väl ändå inte friskt

  • Svar på tråden Relationen med min mamma. Hjälp!!
  • Anonym (hört talats?)

    Har du hört talats om något som heter knacka? Det är en grej man brukar göra innan man går in i någons sovrum. Testa det nästa gång

  • Anonym (,,)

    Just att ha telefonsex i sitt eget sovrum får man faktisk ha om man är vuxen så just det får du faktiskt släppa. Det har heller inget med dina barndomsminnen att göra.

    För din egen skull är det nog bar om du söker samtalskontakt så att du kan prata igenom hur du ser på din barndom och om det har påverkat dig på något sätt. 

    Sedan, hur du ska ha relationen med din mamma idag är en annan sak som du får fundera över, kanske i samråd med terapeuten.

Svar på tråden Relationen med min mamma. Hjälp!!