• Äldre 30 Jan 23:39
    2947 visningar
    4 svar
    4
    2947

    Ni som har eller haft axkid minikid

    När bytte ni till den stolen eller hade ni den redan från start när er bebis var nyfödd? Vad jag förstår så kan den användas redan när bebis är nykläckt. Har tvillingtjejer på 6 månader. Väger närmare 7 kilo snart och 68 cm lång. När tycker ni jag ska byta till axkid minikids bakåtvända stol? :)

  • Svar på tråden Ni som har eller haft axkid minikid
  • Caramb­olan
    Äldre 30 Jan 23:42
    #1

    Vi bytte till den när han kunde sitta stadigt med stöd. Typ nån gång runt sex månader. (Babyskydd hade vi sedan innan och stolen köpte vi först när det var dags att byta så jag testade den aldrig tidigare än så.)

  • Äldre 31 Jan 07:02
    #2
    Carambolan skrev 2018-01-30 23:42:42 följande:

    Vi bytte till den när han kunde sitta stadigt med stöd. Typ nån gång runt sex månader. (Babyskydd hade vi sedan innan och stolen köpte vi först när det var dags att byta så jag testade den aldrig tidigare än så.)


    Tack för svar :)
  • Äldre 31 Jan 07:51
    #3

    Innan barnet kan sitta med stöd så ska babyskydd användas, dvs Minikid går INTE att använda från att barnen är nyfödda.

    Men kan dina tvillingar sitta med stöd (ha kontroll över huvudet) samt når upp till bältet med babydynan i, så kan du byta. Tänk på att bältet ska vara närmare axeln än örat och installera gärna stolen med så mycket lutning som möjligt, dock inte mer än 35 grader :)

    Har du mer frågor så ställ dem gärna i gruppen Bilbarnstolar på Facebook, där får du många bra svar :)

  • Äldre 31 Jan 08:39
    #4
    TessanTess skrev 2018-01-31 07:51:16 följande:

    Innan barnet kan sitta med stöd så ska babyskydd användas, dvs Minikid går INTE att använda från att barnen är nyfödda.

    Men kan dina tvillingar sitta med stöd (ha kontroll över huvudet) samt når upp till bältet med babydynan i, så kan du byta. Tänk på att bältet ska vara närmare axeln än örat och installera gärna stolen med så mycket lutning som möjligt, dock inte mer än 35 grader :)

    Har du mer frågor så ställ dem gärna i gruppen Bilbarnstolar på Facebook, där får du många bra svar :)


    Exakt så!

    Så vänta tills de kan sitta stadigt med stöd och testa sedan om de når upp till bältet (dvs bältet hamnar närmare axeln än örat). Gör de det också så är det dags att byta!
Svar på tråden Ni som har eller haft axkid minikid