• Lively123

    Tips på 80-tals kläder!

    Ska på en 89-talsfest o skulle vilja ha tips på kläder. Har ev tänkt köra Madonna stil med svart tajt klänning med blixtlås framtill o brett resårbälte. Vad ska jag ha mer så det känns 80 tal?

  • Svar på tråden Tips på 80-tals kläder!
  • riboflavin

    80-tal handlar ju mycket om färger och håret. Neon eller pastellfärger, tantig fit på jeans, det breda bältet över en stickad tröja och axelvaddar är mer karaktäristiskt än svart klänning så det får du ju accessoera ordentligt med hatt, handske i skinn någon trasig väst etc.

    Mina bästa tips som är hyfsat enkla att fixa: våfflat hår, hårband i tyg, lite på sniskan, jeansjacka, avklippt sweatshirt, blekta vida jeans med smala ben, rejält bälte och neonsminkning. Tugga hubbabubba :)


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • riboflavin

    Om du ska köra madonnalooken, ballerinakjol över klänningen, kängor, leggings som slutar på vaden kolla in filmen who's that girl, både för inspiration och för att den är grym.


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • fredsduvan

    neonfärgade stora örhängen i plast, rosa pumps, chiffongscarf i håret gärna i neon

    massa plastarmband i olika färger gärna mintgrönt rosa gult


    ALL KÄRLEK
  • Lively123

    Vill inte klä mig så varm/tjockt då jag komma dansa hela kvällen .

  • Lively123

    Duckan:Tror jag har vita pums o så kanske vita spetsvantar till. Tack för tipset.

Svar på tråden Tips på 80-tals kläder!