• LTL

    Offentliga studieresultat

    Hej,

    Jag undrar om någon vet ifall tex rektorn på mina barns förskola får lov att kontakta mitt lärosäte och/el Ladok för att kontrollera mina resultat och att jag verkligen studerar? Anledningen till att jag undrar är att mina barn går på förskolan mer än de 15 h/vecka som de normalt sett är erbjudna, på grund av att jag studerar. Det känns som att rektorn ifrågasätter mig och att hon vill kontrollera mig. Är mina resultat offentliga?

  • Svar på tråden Offentliga studieresultat
  • nnnnnnnn
    LTL skrev 2018-01-31 11:51:53 följande:
    Hej,

    Jag undrar om någon vet ifall tex rektorn på mina barns förskola får lov att kontakta mitt lärosäte och/el Ladok för att kontrollera mina resultat och att jag verkligen studerar? Anledningen till att jag undrar är att mina barn går på förskolan mer än de 15 h/vecka som de normalt sett är erbjudna, på grund av att jag studerar. Det känns som att rektorn ifrågasätter mig och att hon vill kontrollera mig. Är mina resultat offentliga?
    tror inte det, men du kanske måste visa upp att du är antagen till en utbildning.

    generellt sätt tror jag inte att resultat kan krävas, då alla inte kan klara studierna trots att man pluggar sina 40h/vecka för heltid, men det brukar regleras av att man inte kan söka nästa termin eller att man inte får CSN = har inte råd att fortsätta plugga samma termin om och om igen. Men rent krasst kan man nog plugga samma sak om och om igen, om man inte behöver ha inkomst eller bryr sig om att SGI nollas.
    Och jag tror inte att fsk kan göra något åt det...
  • Vixen90

    Inte resultaten, men huruvida du är inskriven på en kurs eller inte är väl något de kan få information om.


    Jag skulle vara mer optimistisk om jag trodde att det hjälpte
  • Vixen90