• Paulsson94

    Matalternativ längs vägarna för barnfamiljer

    Hej,

    Vi är tre studenter som gör ett arbete om de alternativ på restauranger som finns tillgängliga för oss längs vägarna. Vi har delvis valt att fokusera på barnfamiljer och undrar därför om ni skulle vilja ta några minuter till att svara på våran enkät. I enkäten så kommer ni att få svara på frågor gällande eran syn på alternativen på restauranger och vad som väger högst i valet av restaurang. Enkäten består av endast 10 frågor och alla deltagare kommer att förbli anonyma.

    Tack på förhand! Om ni har några frågor så ska jag försöka besvara dessa så snabbt jag kan. :)

    Länk till enkäten: https://sv.surveymonkey.com/r/VKDY7WV


    Pontus Paulsson
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-01-31 16:28
    I vissa frågor tillfrågas man att rangordna flera alternativ. På dessa frågorna så väljer det alternativ man anser är bäst som nummer 1 och det man tycker är sämst som 10.
  • Svar på tråden Matalternativ längs vägarna för barnfamiljer
  • Carambolan

    Jag fastnade redan på fråga 1. Är alternativ nr ett det bästa eller det sämsta? Alltså ska man ranka eller sätta poäng?

  • Paulsson94
    Paulsson94 skrev 2018-01-31 16:06:42 följande:

    Hej, 10 är det bästa man kan ge. 


    Ursäkta, ignorera den kommentaren. Man rangordnar så alltså nummer 1 är det man tycker om mest.
  • Tow2Mater

    Uppdatera tradstarten om ranordning etc. Ni har redan en missvisande undersokning med all denna forvirring av rangordning etc.

  • Paulsson94
    Tow2Mater skrev 2018-01-31 16:25:13 följande:

    Uppdatera tradstarten om ranordning etc. Ni har redan en missvisande undersokning med all denna forvirring av rangordning etc.


    Jag har lagt till en kommentar i huvudinlägget och som jag kan se nu är det endast 4 personer som har svarat och 3 av dessa har gjorts efter min kommentar. Jag kan fixa rangordningen för dessa felaktiga inlämningar själv så det är okej. 
  • John22
    Paulsson94 skrev 2018-01-31 16:23:18 följande:
    Ursäkta, ignorera den kommentaren. Man rangordnar så alltså nummer 1 är det man tycker om mest.
    Härligt, då blev mitt deltagande helt värdelöst eftersom jag gick på din tidigare kommentar. Min rangordning är alltså omvänd om ni är sugna på att rätta till den (jag nämner Max i sista svaret).
  • Carambolan

    Jag saknade många alternativ. Vegetariskt och framförallt allergivänligt är mycket mer viktigt för oss än portionsstorlekar eller lekrum.

  • Paulsson94
    Carambolan skrev 2018-01-31 16:38:50 följande:

    Jag saknade många alternativ. Vegetariskt och framförallt allergivänligt är mycket mer viktigt för oss än portionsstorlekar eller lekrum.


    Det är väldigt bra feedback. Självklart skulle detta inkluderats i enkäten. Dock kan vi tyvärr inte skriva in det som ett alternativ nu i efterhand då dessa alternativ inte varit tillgängliga för alla de som redan svarat på enkäten.
  • Physalis

    Jag fastnar också direkt på fråga 1. Jag är sugen på olika saker vid olika tillfällen.

    Ni får nog skriva om frågorna från början, annars får ni missvisande svar eftersom de som svarar tvingas svara saker de inte egentligen tycker.

    Föresten undrar jag om er lärare kommer godkänna er undersökning i huvudtaget när ni skickar ut den på familjeliv? Ni har ingen koll på vem som svarar. Undersökningen kommer inte visa någonting förutom vad några random personer tycker.


    Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden Matalternativ längs vägarna för barnfamiljer