• Nollkoll

    Kan ej ta mig till jobbet, vad gör jag?

    Hej, har fått epilepsi och har körförbud 1 år, jag kan inte ta mig till jobbet, försäkringskassan gör ingenting och kommunen har 13 veckors väntetid med resor. Hur kan ja göra för att ta mig till jobbet då ingen kan skjutsa mig, taxi blir på tok för dyrt och det går ingen buss trafik.

  • Svar på tråden Kan ej ta mig till jobbet, vad gör jag?
  • Zinken

    Hur långt är det? Bor du långt ute på landet eller varför går det inga bussar?

    Cykel/elcykel inget alternativ? Får du åka moped?

  • Emmapemmatjoho

    Cykel. Eller cykel till närmsta hållplats om det underlättar något.

    "Annonsera" på Facebook så kanske nån kan köra dig som inte du tänkt på, d.v.s. utanför närmsta vänkretsen. Eller om din kommun eller arbetsplats har någon Facebookgrupp, skriv där så kanske du kan samåka med någon. Eller hör med kollegor om du har några sådana, om de kan hjälpa dig.

    Fortsätt ligga på kommunen annars.

  • SysterY
    SofieJ skrev 2018-01-31 17:05:37 följande:

    Fan vad kasst! Trodde faktiskt att försäkringskassan skulle hjälpa till där :(


    Så det är försäkringskassans fel ts valt att bosätta där det inte finns någon kollektivtrafik?!
  • SofieJ
    SysterY skrev 2018-01-31 20:29:34 följande:

    Så det är försäkringskassans fel ts valt att bosätta där det inte finns någon kollektivtrafik?!


    Nej självklart inte. Det är dock inte TS fel att hen gick och fick epilepsi heller.
  • SysterY
    SofieJ skrev 2018-01-31 20:33:18 följande:

    Nej självklart inte. Det är dock inte TS fel att hen gick och fick epilepsi heller.


    Nej, absolut inte. Men det är oftast inget försäkringskassan hjälper till med.
  • SofieJ
    SysterY skrev 2018-01-31 20:34:24 följande:

    Nej, absolut inte. Men det är oftast inget försäkringskassan hjälper till med.


    Inte? När jag blivit sjukskriven så har jag fått fylla i huruvida jag skulle kunna jobba eller ej om jag fick andra möjligheter att ta mig till jobbet. Antog därför att de hade kunnat hjälpa till med den typen av grejer.
  • Mandelkanel

    Varför gör inte fk något? Vad har du fått för svar? De kan bevilja sjukresor till arbete när det är under begränsad tid pga sjukdom/skada.

Svar på tråden Kan ej ta mig till jobbet, vad gör jag?