• Anonym (Anony­m tjej)
    Äldre 31 Jan 21:17
    6743 visningar
    9 svar
    9
    6743

    Min dejt gjorde tjej gravid!

    Förlåt om jag valt fel forum för min tråd nu men visste inte vad annars jag skulle välja. 
    Häromdagen var jag på dejt med en kille jag skrivit med på nätet ett par veckor. Dejten var i stort bra, vi promenerade, fikade och det märktes intresse från hans håll då han ställde frågor och vi hade liksom kul ihop. Sen föreslog han att vi skulle se film (han hade kommit till min stad) så vi gick hem till mig. Halvvägs in i filmen gick han på toaletten och stannade där väldigt länge, tänkte först att liksom ja  det är så ibland att nöden kräver det haha, men sen när han kom tillbaka så kröp han inte ner under filten som vi innan delat, utan satte sig och var lite konstig.. 

    Efter en stund säger han att det hänt en personlig sak och att han borde röra på sig. Han tillägger även att det inte bara är nåt han säger. Jag säger att han såklart inte måste berätta om det är personligt men efter en stund berättar han att han därinne på toan just fått veta, från en tjej han gått hem med några veckor tidigare, att hon är gravid! (Han läste upp meddelandet och visade bilden hon skickat med testet, så jag tror ju på honom- dessutom verkade han vara en genuint snäll kille)

    Men ändå så sjukt just dagen han är med mig! 

    Det blev såklart lite konstigt mellan oss, han skämdes osv och jag visste inte riktigt vad jag skulle säga. Men vi pratade lite om det och jag följde han till bussen. Jag frågade honom om det var konstigt om jag frågade om han ville ses igen. Då sa han att det såna fall väl var konstigt för mig. 

    Avslutet var iallafall att han sa att det hade varit väldigt trevligt innan han släppte dendär bomben och att han skulle höra av sig när allt lagt sig.
    Dagen efter skrev jag och frågade hur han mådde efter allt, han mådde bra och tjejen skulle göra abort. Sen skrev vi inte mer den dagen, förstår om han behöver tid att smälta!

    Nu till min fråga, hur mycket tid behöver man för att smälta en sån sak? När bör han ha skrivit till mig om han fortfarande är intresserad? Jag vill inte vara naiv så fattar ju att om han inte skriver efter ett tag så vill han inte skriva.. Men bör jag vänta eller ska jag skriva om ett par dar om han inte skrivit? Vad tycker ni?
     

  • Svar på tråden Min dejt gjorde tjej gravid!
  • Äldre 31 Jan 21:27
    #1
    +1

    Skriv om ett par dar igen. Han kanske skäms och är lite avvaktande till tjejer efter chocken. 
    Men om han inte ger respons då heller har han nog tappat intresset.

  • Anonym (H)
    Äldre 31 Jan 21:28
    #2
    +1

    Jag tycker att du kan skriva 1 gång ( men bara en ) så han vet att du är okej med vad som har hänt.

    Han kan kanske tycka det var en pinsam händelse...

    Hur vet han barnet var hans?

    Hon kan ha gått hem med flera andra killar också.

  • Äldre 31 Jan 23:14
    #3

    Det hela lät lite märkligt kan jag tycka (men inte heller omöjligt). Vänta någon dag och skicka ett mess igen så han vet att du mår bra och finns till om han vill fortsätta träffas eller bara prata (till att börja med). Men skicka bara 1 gång. Stämmer det hela och han upplever sig leva under känslomässig press pga hennes graviditet så tycker han nog bara det är jobbigt om du skickar flera gånger. Svarar han inte alls så kan du nog ta för givet att han inte är intresserad.

  • Äldre 18 Feb 10:18
    #4

    Nej nej nej, lägg ner! Kan inte komma på en knepigare och kladdigare situation än det där.

    Nu var det bara en dejt så då är det inte så mycket att analysera eller sörja, bättre lycka med nästa kille TS.

  • Anonym (12345­)
    Äldre 18 Feb 11:21
    #5

    Jag tycker det är starkt av han att berätta, dom träffade ju ändå innan ni träffades.

    Han bör ta reda på om hon varit med andra det är otroligt viktigt för då är barnet kanske inte hans.
    Har själv varit med om att en jag träffade och hade sex med oskyddat hörde av sig om att hon fått en könssjudom, visade sig att hon träffat en kille helgen efter.

    Mitt test var negativt.

  • Anonym (12345­)
    Äldre 18 Feb 11:22
    #6

    Har ni haft sex? oskyddat?

  • Anonym (Kiv (kille­))
    Äldre 19 Feb 00:37
    #7

    Skulle tro att han skulle ha lite hjälp med att få vädra ut sina åsikter. Vänta ett par dagar och sedan frågar du hur han mår. Att det kan inte vara lätt att få en sådan härdsmälta till meddelande. Att du ställer upp att lyssna om han vill. Om ni skulle göra något som får han att tänka på något annat. Att du finns till. Han kan ha Ågren över att du blev indragen i något och han skäms över det. Försök att vara en stöttepelare.

  • Anonym (Konsp­iratio­n)
    Äldre 22 Sep 21:07
    #8

    Lr så är det en slug jävel som tappade intresset och hans vän skickade meddelandet för att "rädda" han ur daten....

    Det är ju en hypotes det oxå ????.

  • Mongol­iet
    Äldre 22 Sep 21:14
    #9

    Bluff allt från honom såklrt

Svar på tråden Min dejt gjorde tjej gravid!