• Äldre 31 Jan 21:24
    1407 visningar
    2 svar
    2
    1407

    Spolning av äggledare

    Jag är kraftigt överviktig och i min utredning så skulle vi kolla mina äggledare med kontrastvätska. Gynekologen och en sköterska pressade allt de kunde på min mage och höll på jättelänge. Efteråt sa hon att hon tyckte att hon kom åt äggledarna men att hon inte såg nån passage. Vi skulle testa igen en annan gång. Så det kändes väldigt oklart vad resultatet blev. Kom hon åt äggledarna men det var stopp i dom, eller kom hon inte åt dem? Min fråga är om någon vet att det kan vara svårt att komma åt äggledarna vid en spolning, om man är kraftigt överviktig?

  • Svar på tråden Spolning av äggledare
  • Äldre 31 Jan 21:32
    #1

    Det har nog inte med vikten att göra.

    Jag spolade mina äggledare för några år sedan och var hos en gynekolog som inte "lyckades" spola och fick avbryta pga min smärta. Blev rekommenderad att gå till annan mottagning och där lyckades dem spola utan problem. Har nog mer med deras teknik och kunnande att göra

  • Äldre 1 Feb 01:01
    #2
    Hej alla fina, Jag är ny här och vet inte hur jag ska hitta till relevanta tråd, ni kanske kan hjälpa mig. jag har redan skrivit i en anna tråd. 
    Jag skulle påbörjade min IVF behandling 15:e November 2017 i ryssland, jag gjorde alla tester och köpte mina mediciner här i Göteborg, så PANG blev jag spontant gravid, mina mediciner gick inte under högkostnadskort så jag betalade en hel del för de, jag hann ta ut: Ovitrell och Synarel nässpray. Min fråga är vad ska jag göra med dessa mediciner, kan men ge det till någon som behöver de eller bara lämna tillbaka till apoteket så de kan kassera de? det är så synd att kassta de.

    Tacksam för svar
Svar på tråden Spolning av äggledare