• Äldre 1 Feb 13:38
    11917 visningar
    3 svar
    3
    11917

    Cypern - Sunwing eller Tui family life?

    Hej!

    Vi funderar på att resa till Cypern till hösten och ser två alternativ till hotell.
    Sunwing Sandy bay och Tui family Life Aeneas resort & spa by Atlantica.
    Hur ska vi kunna välja?
    Som vi ser det så finns det plus och minus med båda.

    Vi har tidigare varit på Sunwing Kallithea och var fantastiskt nöjda med den resan, vilket gör att vi gärna reser med dom igen. Och barnen, 3 och 6 år, älskar ju såklart Lollo & Bernie. Det känns som att vi vet vad vi får om vi åker med Ving eftersom vi gjort det förut och att Tui är mer en chansning. Säkert också bra, men mer osäkert om ni förstår vad jag menar.

    Har dock läst att det lär vara proppfullt på Sunwing nu när OBC öppnat precis bredvid och de har tillgång till hela Sunwing. Vad tror ni om det?

    Tui:s hotell lite billigare och ser väldigt fint ut med stora pooler och en rolig lekpool för barnen. Är det någon som vet hur barnklubben är där med aktiviteter osv? Jag har hört lite både och nämligen...
    det är väl även mer "internationellt" där nu när Fritidsresor blivit Tui?

    Tacksam för alla tips och åsikter!

  • Svar på tråden Cypern - Sunwing eller Tui family life?
  • Äldre 1 Feb 14:29
    #1

    Vi var på Aeneas 2015 och det var helt fantastiskt bra! Det har dock lite nackdelar:

    - Rummen känns små, jag föredrar att kunna stänga mellan rummen så barnen har en del och vi vuxna en annan. Det gick inte i det vanliga familjerummet.

    - Svårt att få solstol, även i slutet av augusti.

    Plus:

    - Nära Ayia Napa, men tillräckligt långt bort för att inte nås av störande nattliv

    - Nära bussen om man vill åka till badparken (som var fantastiskt bra)

    - Nära Nissi Beach, som är en så fantastiskt fin strand. Vi var där nästan varje dag.

    - Fina pooler, bra och varierad mat, rent, fräscht.. 

    Skulle absolut åka dit igen, men då välja en annan rumstyp.


    Just NO.
  • Äldre 1 Feb 14:44
    #2

    Hej!


    Har bott på båda hotellen och kan först och främst säga att inget av dem kan bli fel - båda är kanonfina hotell! Skrattande

    Upplevde att vi gick mer till stranden på Sunwing då det finns en strand nedanför medan Aeneas istället ligger nära Nissi Beach men dock en liten bit till (fortfarande nära dock). Skulle jag välja idag att åka så skulle jag åka till Sunwing då jag tyckte att båda var bra för barnfamiljer men Sunwing nästan liiite mer anpassat för små barn (vårt är tre år). Ha en skön resa!

  • Mon 25 Jan 2021 21:07
    #3

    Vi var supernöjda med sunwing i Sandy bay när vi var där för snart två år sedan med våra tre barn som då var 5, 8 och 11 år.

Svar på tråden Cypern - Sunwing eller Tui family life?