• Elle123

    Gravid eller sjuk?

    Håller på bli knäpp och behöver lite hjälp!

    Jag har nyligt fått tillbaka min mens efter min förra graviditet. Och för precis två veckor sen glömde jag och min man att använda skydd när vi hade sex. Kom inte på det förrän dagen efter och tänkte att om jag mot all förmodan blir gravid så är det meningen.

    Tre dagar senare får jag fruktansväd molvärk i rygg och mage som håller i sig i fem dagar och jag är säker på att jag är gravid. Värken försvinner men kommer tillbaka två dar senare. Men nu är den på ett annat sätt. Känner inte igen den från min förra graviditet. Dessutom har jag massor av flytningar, mer än vad jag normalt har. Har tappat aptiten och tycker kött smakar vidrigt, precis som sist.

    Jag har en lång menscykel på 35 dar och bim är inte förrän nästa torsdag. Men eftersom det är två veckor sen sexet har jag testat mig och det är neg. Blev jag gravid för två veckor sen så tror jag inte befruktningen skedde förrän ett par dar senare. Kan det vara för tidigt för testet då? Och det är därför det är neg? Börjar bli orolig att värken beror på nåt annat.. typ äggledarinflammation, nån som känner igen sig?

  • Svar på tråden Gravid eller sjuk?
  • nonameleft

    Det är omöjligt att ha graviditetssymptom 3 dagar efter sex som eventuellt lett till befruktning. Det utesluter dock inte att du ändå kan vara gravid. 

    Testa igen om några dagar eller vänta till BIM är mitt råd.

    Kroppen är konstig ibland och man kan ha värk utan att det betyder något. Om det visar sig att du inte är gravid och värken ändå kvarstår så får du kolla med gyn.

  • Elle123
    nonameleft skrev 2018-02-01 15:16:53 följande:

    Det är omöjligt att ha graviditetssymptom 3 dagar efter sex som eventuellt lett till befruktning. Det utesluter dock inte att du ändå kan vara gravid. 

    Testa igen om några dagar eller vänta till BIM är mitt råd.

    Kroppen är konstig ibland och man kan ha värk utan att det betyder något. Om det visar sig att du inte är gravid och värken ändå kvarstår så får du kolla med gyn.


    Tack för svar! Jag vet att det är för tidigt för gravidsymptom redan efter tre dar, har därför tänkt att det kan va ägglossningen (som jag inte brukar känna) men att kroppen spelar ett spratt nu mär den börjar komma igång igen.

    Men symtom hade jag supertidigt med andra, som inte var planerad, så jag var ingen sympomletare då :) Dock såklart inte så tidigt som tre dar efter befruktning.
Svar på tråden Gravid eller sjuk?