• Zandylina

    Gravid?

    Hej.
    Hade ägglossning den 20/1-18 hade oskyddat samlag den 18e, 20e och 21/1.
    Den 25e kände jag ett hugg som knivhugg i neder tjejmagen, verkligen högg till, och sen haft konstant molande värk som mensvärk fast lite starkare som även suttit i ryggslutet/svanken. Den 26e illamående och brösten tyngre även lite ömma. Sen har molvärken varit konstant sen dess. Den 29e har jag börjat få massa vattnigare flytningar som nu lite klibbiga/fläckiga med, har aldrig märkt av mina flytningar innan. Har även ökat lite i vikt och känner mig svullen/uppblåst i magen, lite mer gaser än vanligt med.Illamåendet suttit i till och från under dagarna, samt lätt huvudvärk.
    Fått känsligare luktsinne också, känner av dofter som annars ej reagerar på.
    Även smaken har förstärkts på saker jag äter.
    Molvärken är värst på kvällen/natten när ska sova.
    Fick även kraftig värk häromdagen som ett hugg som sen vart molande.
    Testade med Baby Plan Early teststicka den 30e var negativt, även i morse den 1e det också negativt. 
    BIM är den 3/2.

    Som sagt aldrig känt dessa känningar innan efter ägglossning och innan mens.
    Kan jag vara gravid?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-02-01 17:57
    Kan tillägga att springer på toa och kissar mkt oftare nu dem senaste dagarna även fast ej dricker mkt vätska.

  • Svar på tråden Gravid?
  • Anonym (Orka)

    Du vet ju vad du kommer få för svar. Du hade kunnat vara gravid även om du inte känt någonting alls också. Helt onödig fråga...

  • Anonym (Herregud)

    Ja hade dina symtom berott på en graviditet hade testet positivt så nej du är inte gravid

  • Anonym (E)

    Kanske fått UVI eller diabetes? Det du känner beror inte på graviditet iallafall, för isf hade du fått positivt test.

  • Anonym (......)

    Herregud testet säger mer än en symtomlista

  • maria1992

    Hahahah, vad är era problem ni som kommenterar denna grupp??? Många är låghormonare och plussar senare. SHIT, skit i att skriva om ni inte har ngt vettigt att säga.

  • Anonym (Orka)
    maria1992 skrev 2018-02-02 09:59:41 följande:

    Hahahah, vad är era problem ni som kommenterar denna grupp??? Många är låghormonare och plussar senare. SHIT, skit i att skriva om ni inte har ngt vettigt att säga.


    Men du. Sluta. Det finns inget som heter låghormonare. Slute leva i din hittepåvärld.

    Sen är det ju faktiskt så att det inte är vettigt överhuvudtaget att skriva massa trådar som folk gör här på fl och fråga om man är gravid när man uppenbarligen inte är det och har tagit negativa tester. Eller två veckor innan förväntat mens. Det är tramsigt.

    Testa på ?bim? och inget annat så får man pålitliga svar.
  • maria1992
    Anonym (Orka) skrev 2018-02-02 10:38:51 följande:
    Men du. Sluta. Det finns inget som heter låghormonare. Slute leva i din hittepåvärld.

    Sen är det ju faktiskt så att det inte är vettigt överhuvudtaget att skriva massa trådar som folk gör här på fl och fråga om man är gravid när man uppenbarligen inte är det och har tagit negativa tester. Eller två veckor innan förväntat mens. Det är tramsigt.

    Testa på ?bim? och inget annat så får man pålitliga svar.
    Hahaha, fast jo.. Min svägerska plussa BIM+6, min kompis BIM+7 haha.. Hgc kan komma senare på många, och då kallar man de att man är låghormonare. Kanske inget ord som heter så, men du kanske istället vill säga en person med låga hormoner. 

    Om du nu inte vill analysera så stick härifrån och sköt ditt eget. 

    Ha de!
  • Anonym (E)
    maria1992 skrev 2018-02-02 10:47:46 följande:

    Hahaha, fast jo.. Min svägerska plussa BIM+6, min kompis BIM+7 haha.. Hgc kan komma senare på många, och då kallar man de att man är låghormonare. Kanske inget ord som heter så, men du kanske istället vill säga en person med låga hormoner. 

    Om du nu inte vill analysera så stick härifrån och sköt ditt eget. 

    Ha de!


    Detsamma till dig! Om du inte vill diskutera så stick härifrån och sköt ditt eget. :)
  • maria1992
    Anonym (E) skrev 2018-02-02 10:52:02 följande:
    Detsamma till dig! Om du inte vill diskutera så stick härifrån och sköt ditt eget. :)
    Fast... Det var ju du som inte tyckte man skulle diskutera och analysera? Hahaha... Alltså. Så synd om dig  
  • Anonym (E)
    maria1992 skrev 2018-02-02 10:56:58 följande:

    Fast... Det var ju du som inte tyckte man skulle diskutera och analysera? Hahaha... Alltså. Så synd om dig  


    Alltså så synd om dig som imte har fungerande ögon :)
  • Anonym (Orka)
    maria1992 skrev 2018-02-02 10:47:46 följande:

    Hahaha, fast jo.. Min svägerska plussa BIM+6, min kompis BIM+7 haha.. Hgc kan komma senare på många, och då kallar man de att man är låghormonare. Kanske inget ord som heter så, men du kanske istället vill säga en person med låga hormoner. 

    Om du nu inte vill analysera så stick härifrån och sköt ditt eget. 

    Ha de!


    Om man inte får positivt test när mensen uteblir så beror det oftast på att ägglossningen var senare än man trodde. I andra fall kan det vara för att utsöndringen av hCG i urinen är sämre än vanlig. Nivåerna i blodet är oftast normala ändå.

    Hormonet finns där direkt när man blir gravid men är för lågt för att mätas. Sen stiger det som vanligt om det äe normal graviditet. Så nej, det kan inte komma senare för vissa.
  • Anonym (Herregud)
    Anonym (Orka) skrev 2018-02-02 10:38:51 följande:

    Men du. Sluta. Det finns inget som heter låghormonare. Slute leva i din hittepåvärld.

    Sen är det ju faktiskt så att det inte är vettigt överhuvudtaget att skriva massa trådar som folk gör här på fl och fråga om man är gravid när man uppenbarligen inte är det och har tagit negativa tester. Eller två veckor innan förväntat mens. Det är tramsigt.

    Testa på ?bim? och inget annat så får man pålitliga svar.


    Håller med dig! tröttsamt med dessa trådar och miljoner symtomer dem letar efter. Det var någon som startade en liknande tråd där ts fått torr hy och aldrig haft det och undra om det berodde på en graviditet, hahah
  • Anonym (......)
    Anonym (Herregud) skrev 2018-02-02 13:55:39 följande:

    Håller med dig! tröttsamt med dessa trådar och miljoner symtomer dem letar efter. Det var någon som startade en liknande tråd där ts fått torr hy och aldrig haft det och undra om det berodde på en graviditet, hahah


    Lol folk.

    De vill ha svaren "du är gravid!!" men till vilken nytta då ingen vet utom testet. Haha
  • Anonym (Ella)
    maria1992 skrev 2018-02-02 10:47:46 följande:

    Hahaha, fast jo.. Min svägerska plussa BIM+6, min kompis BIM+7 haha.. Hgc kan komma senare på många, och då kallar man de att man är låghormonare. Kanske inget ord som heter så, men du kanske istället vill säga en person med låga hormoner. 

    Om du nu inte vill analysera så stick härifrån och sköt ditt eget. 

    Ha de!


    Fast grejen är ju att symptomen orsakas av hormoner. Vissa plussar lite senare, men om man har lägre hormoner så får man inte plus, men heller inte en massa symptom. Sk låghormonare har inte mycket hormoner = inte symptom.

    TS: Lycka till med att bli gravid och FÖRSÖK (jag vet att det är svårt!) slappna av lite, hitta på andra grejer och gå inte och känn efter hela tiden. Och försök vänta tills efter bim med att testa om du kan, allt annat är att slänga bort pengar!
Svar på tråden Gravid?