• Äldre 2 Feb 17:59
    1901 visningar
    4 svar
    4
    1901

    Lärare vägrade knyta sonens skridskor

    Hej!

    Min sons förskoleklass åkte skridskor för första gånger och enligt sonen åkte han utan att skridskorna är knytena då hans lärare vägrat göra det. Enligt sonen hjälpte hon inte de andra eleverna heller. 

    Överreagerar jag eller är detta verkligen inte acceptabelt? 

  • Svar på tråden Lärare vägrade knyta sonens skridskor
  • Äldre 2 Feb 18:01
    #1

    Innan man alls reagerar kontaktar man den vuxna och frågar vad som hände. Sexåringar kan så lätt missuppfatta eller feltolka. 

  • äldreo­chklok­are
    Äldre 2 Feb 18:20
    #2

    Givetvis hjälper personal alltid så små barn, det låter osannolikt att så inte skedde, om det nu inte var någon som fick en black out 

  • Äldre 2 Feb 18:28
    #3

    Jag jobbar med sexåringar och ofta säger jag att de får försöka själva först. Många gånger är det bara lathet men just skridskor är svårt att få till så där hjälper jag ju såklart till, efter att de prövat själva.

  • Kodia
    Äldre 2 Feb 19:43
    #4

    Det låter väldigt konstigt! Självklart behöver så små barn hjälp att knyta. Jag hoppas att det var ett missförstånd - kanske var det en lärare som inte hann och utgick från att han skulle fråga någon annan, eller så hann inte läraren just då, och sonen tolkade det som att läraren inte tänkte hjälpa till alls?
    Fråga sonen lite mer ingående, och fråga läraren på måndag. (det kan ju vara en lärare som inte har koll på hur svårt det faktiskt är för så små barn...)

Svar på tråden Lärare vägrade knyta sonens skridskor