• mjölkallergiker

    Stefan Löfven toppar i förtroendemätning

    I DN/Ipsos senaste undersökning, som genomfördes via telefon och web, frågade man hur stort förtroende man hade för respektive partiledare.

    Stefan Löfven gick om Annie Lööf som annars har legat stadigt på förstaplatsen. Men den som ökar mest är Ulf Kristersson. Från 27 till 35 %. UK har minst sagt fått en bra start i sin nya roll som partiledare. Alliansväljarna verkar gilla hans tydlighet. Politiken har väll inte förändrats så mycket men hans tydlighet med avståndstagandet mot SD som är en mycket viktig fråga verkar gå hem hos hans väljare.

    Stefan Löfven toppar och det är ändå ganska förvånande, eller kanske inte? Jag tycker att han blivit tydligare och tydligare som statsminister. I början va han betydligt mer osäker i sin roll och inte alls förtroendeingivande.

    I botten är det som vanligt KD och MP. Det återstår att se om de överhuvudtaget kommer in i riksdagen.

  • Svar på tråden Stefan Löfven toppar i förtroendemätning
  • mjölkallergiker
    sossetrollet skrev 2018-02-02 22:37:49 följande:

    Hur ska M ta makten utan SD?


    Jag märker att du har behov av att skriva av dig i allehanda politiska trådar. Jag vet inte om det va otydligt men tråden handlar inte om hur moderaterna tänker bilda regering utan om en förtroendemätning.

    Du är aktiv i andra trådar som är mer lämplig för den diskussionen.
  • mjölkallergiker
    sossetrollet skrev 2018-02-02 22:48:03 följande:
    Fast du pratar om förtroende,hur stort tror du det förtroendet kommer vara när dom måste samarbeta med SD eller släppa fram sossarna? Så mitt inlägg har definitivt med ämnet att göra , säg som det är i stället, jag tycker annorlunda än dig och det gör dig upprörd
    Ja, you got me. Jag satt här och blev upprörd. Jag erkänner....
  • nattuw
    mjölkallergiker skrev 2018-02-02 22:28:57 följande:

    Stefan Löfven toppar och det är ändå ganska förvånande, eller kanske inte? Jag tycker att han blivit tydligare och tydligare som statsminister. I början va han betydligt mer osäker i sin roll och inte alls förtroendeingivande.


    Stefan Löfven har lärt sig av Reinfeldt och poppar bara upp när han känner sig relativt säker på att kunna hantera situationen. Med en sådan taktik är det lättare att få ett högt förtroende än om han tagit sitt ansvara som den ytterst ansvarige för landet.
Svar på tråden Stefan Löfven toppar i förtroendemätning