• Trebarnspappa

    Singel igen

    Hej alla

    Efter ett till förhållande har tagit slut så är man singel igen.

    Blir snart 29 och känner att chanserna blir minimala med ett lyckligt familjeliv.

    Jag jobbar väldigt mycket och det vet jag med och ha mitt barn varannan vecka som jag fick väldigt tidigt.

    Men va säger ni tre sambo förhållande som har gått åt helvete den sista va min ögonsten gav, gav och gav. Ändå gick förhållandet dåligt. Ut av att jag är en hemma kille och jobbar rätt mycket. Hemma så diska jag tvätta lagar mat och städa hinner med allt ändå, hon ha inte behövt göra något alls utan kan ha varit med sina vänner och leva loppan.

    Jag är jävligt tråkig det vet jag men blev vuxen tidigt i livet och har hålt mig där intressen är att träna när tiden finns och lite tv spel o film ?bio? bowla är alltid kul med. Men jag har offrat många vänner och nu står jag här med 5 kvar som man umgåtts med när man kan.

    Min fråga är va gör jag för fel?

    Och va tycker ni ska jag ger mig ut och kanske hitta den rätta? finns den rätta? Eller ska man finna sig i att leva ensam resten av livet?

  • Svar på tråden Singel igen
  • Anonym (Besvärligt)

    Är det besvärligt att vara singel efter ett långt förhållande

  • Anonym (Lycka till!)

    Tappa inte självkänslan, ingen är perfekt... men fundera på vad som gick fel i relationerna som du haft.... vilka svagheter som du har, vilka svagheter som dina ex haft.....Vilka yttre faktorer som kan ha påverkat relationen tex ekonomi, hälsa, jobb etc.... Fundera på hur du hanterar konflikter, hur du uttrycker känslor, vilka behov du har i en relation, vilka värderingar du har etc. Fundera på hur en man kan ha en god kommunikation i förhållandet...  
    Ha inte så bråttom att hitta någon ny.... och lär känna personen och prata igenom svåra och tråkiga ämnen som konflikthantering, ekonomi, bonusföräldraskap, städning etc....
    Kanske kan gå till en kurator eller psykolog för samtal och se om det finns vissa mönster som upprepas i dina tidigare relationer som behöver brytas.... Genom andra tankar som leder till ändrat beteende....
    Lycka till!!

  • Tiffany

    försök hitta någon som delar dina intressen och som du kan trivas med och har en bra kommunikation med. jag hade skitförhållanden under hela mitt liv tills jag 29år äntligen hittade rätt och har hållt ihop nu  i 5år och har det jättebra.. bra kommunikation krävs och att man löser eventuella problem/brister i relationen för att göra den bättre osv

Svar på tråden Singel igen