• Äldre 3 Feb 22:01
    3121 visningar
    13 svar
    -1 +1
    13
    3121

    vita män börjar tröttna på feminism

     
    Vita mäns problem och välmående tas inte på allvar, om en vit man berättar hur han känner blir reaktionen hånfull. Man kommer med kommentarer som "kränkta vita män." 
     
    Men låt oss se på saken rent logiskt om vi kollar på hur världen ser ut idag 2018. Jämnställdheten mellan könen är störst i länder med vita. Alla feminister borde prova att åka och bo i Chile eller Kina ett tag. Ni ska vara glada om ni ens får gå utanför dörren. Det verkar även finnas en felaktig syn att endast vita kan vara rasister. Kolla då till exempel på hur Israel behandlar Palestinierna, eller hur turkarna behandlar kurderna. Den rasism som finns bland vissa vita idag kommer inte ens i närheten av denna grymhet. 
     
    Vita män har tröttnat på att demoniseras, och detta gör att vi väljer att lyssna på personer som Donald Trump. Ni feminister och pk:ister har skjutit er själva i foten igenom att håna och spotta på oss vita män. 
  • Svar på tråden vita män börjar tröttna på feminism
  • Äldre 3 Feb 22:09
    #1

    Himla konstigt att jag känner så många vita män som ÄR feminister. Men de kanske är trötta på sig själva, det kan man ju bli ibland...

  • Caramb­olan
    Äldre 3 Feb 22:30
    #2

    Det kanske snarare är du som borde åka till Chile ett tag. Då kan du nypa tjejer i rumpan och äta negerbollar för glatta livet utan att någon bryr sig, eftersom de fortfarande har större fighter att ta.

  • Äldre 3 Feb 22:35
    #3
    Carambolan skrev 2018-02-03 22:30:36 följande:

    Det kanske snarare är du som borde åka till Chile ett tag. Då kan du nypa tjejer i rumpan och äta negerbollar för glatta livet utan att någon bryr sig, eftersom de fortfarande har större fighter att ta.


    sluta generalisera om vita män.
  • Caramb­olan
    Äldre 4 Feb 08:12
    #4
    poppa01 skrev 2018-02-03 22:35:39 följande:

    sluta generalisera om vita män.


    Samma dag som du slutar generalisera om feminister
  • Äldre 4 Feb 18:43
    #5
    Carambolan skrev 2018-02-04 08:12:28 följande:
    Samma dag som du slutar generalisera om feminister
    att säga sanningen är inte fel
  • Äldre 4 Feb 19:04
    #6

    Jag vill verkligen inte bo i Kina, som är ett djupt odemokratiskt och ojämlikt land. Jag är fullt medveten om att Sverige är mer jämlikt än Kina.

    Men innebär det att jag ska bortse från de problem som trots allt finns i Sverige? "Det gör inget att jag som kvinna får ta majoriteten av hushållsarbetet, för i Kina hade jag fått ta allt hushållsarbete". "Det gör inget att jag som kvinna blir bedömd utifrån mitt utseende och inte min kompetens, för i Saudiarabien hade jag överhuvudtaget inte fått visa min utseende".

    Det vore ju absurt.

    Tack alla vita män för att ni tillåter oss kvinnor att köra bil, och att arbeta (om än till en lägre lön än ni har), och för att ni åtminstone tar ut en del av föräldraledigheten, och inte gifter bort oss vid tolv års ålder.

  • Äldre 4 Feb 19:06
    #7
    annabellelee skrev 2018-02-04 19:04:29 följande:

    Jag vill verkligen inte bo i Kina, som är ett djupt odemokratiskt och ojämlikt land. Jag är fullt medveten om att Sverige är mer jämlikt än Kina.

    Men innebär det att jag ska bortse från de problem som trots allt finns i Sverige? "Det gör inget att jag som kvinna får ta majoriteten av hushållsarbetet, för i Kina hade jag fått ta allt hushållsarbete". "Det gör inget att jag som kvinna blir bedömd utifrån mitt utseende och inte min kompetens, för i Saudiarabien hade jag överhuvudtaget inte fått visa min utseende".

    Det vore ju absurt.

    Tack alla vita män för att ni tillåter oss kvinnor att köra bil, och att arbeta (om än till en lägre lön än ni har), och för att ni åtminstone tar ut en del av föräldraledigheten, och inte gifter bort oss vid tolv års ålder.


    varför hatar du asiater?
  • Äldre 4 Feb 19:06
    #8
    annabellelee skrev 2018-02-04 19:04:29 följande:

    Jag vill verkligen inte bo i Kina, som är ett djupt odemokratiskt och ojämlikt land. Jag är fullt medveten om att Sverige är mer jämlikt än Kina.

    Men innebär det att jag ska bortse från de problem som trots allt finns i Sverige? "Det gör inget att jag som kvinna får ta majoriteten av hushållsarbetet, för i Kina hade jag fått ta allt hushållsarbete". "Det gör inget att jag som kvinna blir bedömd utifrån mitt utseende och inte min kompetens, för i Saudiarabien hade jag överhuvudtaget inte fått visa min utseende".

    Det vore ju absurt.

    Tack alla vita män för att ni tillåter oss kvinnor att köra bil, och att arbeta (om än till en lägre lön än ni har), och för att ni åtminstone tar ut en del av föräldraledigheten, och inte gifter bort oss vid tolv års ålder.


    varför hatar du asiater?
  • Äldre 4 Feb 19:17
    #9
    +1
    poppa01 skrev 2018-02-04 19:06:57 följande:

    varför hatar du asiater?


    Det gör jag inte. Men Kina är odemokratiskt ( kolla deras statsskick) och har mer traditionella könsroller än Sverige.

    Ditt problem verkar vara att du inte ser skillnad på person och struktur. Jag är emot ojämlika strukturer både i Sverige och Kina. Jag hatar däremot varken svenskar eller kineser.
  • KlunsS­murfen
    Äldre 5 Feb 08:39
    #10
    poppa01 skrev 2018-02-03 22:01:42 följande:
     
    Vita mäns problem och välmående tas inte på allvar, om en vit man berättar hur han känner blir reaktionen hånfull. Man kommer med kommentarer som "kränkta vita män." 
     
    Men låt oss se på saken rent logiskt om vi kollar på hur världen ser ut idag 2018. Jämnställdheten mellan könen är störst i länder med vita. Alla feminister borde prova att åka och bo i Chile eller Kina ett tag. Ni ska vara glada om ni ens får gå utanför dörren. Det verkar även finnas en felaktig syn att endast vita kan vara rasister. Kolla då till exempel på hur Israel behandlar Palestinierna, eller hur turkarna behandlar kurderna. Den rasism som finns bland vissa vita idag kommer inte ens i närheten av denna grymhet. 
     
    Vita män har tröttnat på att demoniseras, och detta gör att vi väljer att lyssna på personer som Donald Trump. Ni feminister och pk:ister har skjutit er själva i foten igenom att håna och spotta på oss vita män. 
    "Ni feminister och pk:ister har skjutit er själva i foten igenom att håna och spotta på oss vita män"
    Feminister som faktiskt är för jämlikhet sköt sig i foten när de började dela etiketten feminism med manshatande feminister.

    "Det verkar även finnas en felaktig syn att endast vita kan vara rasister."
    Det är en syn som bara delas av en minoritet.

    "Vita män har tröttnat på att demoniseras, och detta gör att vi väljer att lyssna på personer som Donald Trump"
    Nej de lyssnar på Jordan Peterson och andra vettiga personer, "skådespelaren" Trump är inte en av dem.

    "Man kommer med kommentarer som "kränkta vita män.""
    När de gnäller om samma sak i flera trådar så kan man dra slutsatsen att det är just kränkta män det handlar om.

    feminister, varför ogillar ni vita män?
    www.familjeliv.se/forum/thread/78281619-feminister-varfor-ogillar-ni-vita-man/1

    är feminismen endast mot vita män?
    www.familjeliv.se/forum/thread/77779361-ar-feminismen-endast-mot-vita-man/

    Vita män är den mest förtryckta gruppen i världen
    www.familjeliv.se/forum/thread/78154994-vita-man-ar-den-mest-fortryckta-gruppen-i-varlden

    Vilka åsikter är obligatoriska för en feminist?
    www.familjeliv.se/forum/thread/78283375-vilka-asikter-ar-obligatoriska-for-en-feminist/

    varför anser feminister att bara vita kan vara rasister?
    www.familjeliv.se/forum/thread/77769224-varfor-anser-feminister-att-bara-vita-kan-vara-rasister/6

    Kan vita män bli förtryckta?
    www.familjeliv.se/forum/thread/78140559-kan-vita-man-bli-fortryckta/1/nick/78154997
  • KlunsS­murfen
    Äldre 5 Feb 08:46
    #11
    poppa01 skrev 2018-02-04 19:06:57 följande:
    varför hatar du asiater?
    Är det inte just den sortens skuldbeläggande som folk hatar hos vissa feminister?
    För att tysta, styra diskussionen eller för att personen ska försvara sig själv i stället för sakfrågan. Om du nu är så less på feminister borde du ju ta avstånd från det.

  • Inezzz­en
    Sat 23 Nov 2019 17:31
    #12

    Ni får vänja er.

  • Inezzz­en
    Tue 26 Nov 2019 20:09
    #13
    Carambolan skrev 2018-02-03 22:30:36 följande:

    Det kanske snarare är du som borde åka till Chile ett tag. Då kan du nypa tjejer i rumpan och äta negerbollar för glatta livet utan att någon bryr sig, eftersom de fortfarande har större fighter att ta.


    ?
Svar på tråden vita män börjar tröttna på feminism