• Bob23

    Bröstsmärtor

    Tänkte förklara mina besvär för att se om någon hagt nåt liknande.

    Får med ungefär 1-2 månaders mellanrum ont i övre delen av bröstet, centralt och högt upp, särskillt vid djupa andetag och hastiga rörelser som att ställa sig upp eller sätta sig ned. Det börjar med en liten knappt märkbar smärta i området som sen dag efter dag blir värre och när det är som värst kan jag knappt ligga ner på rygg eller på sidan, det gör så fruktansvärt ont. Det pågår ungefär 1 vecka sen försvinner det och allt känns som vanligt och kan träna på normalt, styrketräning.

    För 2 år sen blev jag inlagd på sjukhus för hjärtsäcksinflammation, då hade jag liknande smärtor som jag får idag fast betydligt starkare då plus att jag hade väldigt hög feber och crp-värde samt kände mig extremt sjuk och nedsatt.

    Har varit på sjukhuset flera gånger efter detta när jag får dessa bröstsmärtor men alla prover, ultraljud,ekg ser toppen ut så dom säger att hjärtat är det inget fel på. (Prover som var dåliga då jag låg inne för hjärtsäcksinflammation, hade även vätska)

    Så jag börjar fundera på om det kan vara någon inflammation i bröstbenet eller brosket? Eller om jag överanstränger bröstmusklerna när jag tränar. Kan även ibland börja någon märklig obehaglig smärta i övre ryggen till vänster i samband med att jag får dessa bröstsmärtor. Kanske är det något kroniskt som man får lära sig leva med.

    Hoppas hitta någon med liknande besvär.

    Tack

  • Svar på tråden Bröstsmärtor
Svar på tråden Bröstsmärtor