• healojjj

    En enda kille man alltid kommer känna extra för, oavsett vad?

    Hej!

    Jag har länge tänkt på en sak och tänkte fråga er om ni någon gång i erat liv varit med om dethär och era tankar kring det.

    Jag är 19 årig tjej som jag känt en kille sen jag var liten. Jag kan inte beskriva känslan, men det känns väldigt speciellt när jag pratar med honom. Inte kär på det sättet, men jag dras bara till honom och det hela känns speciellt. Aldrig känt den känslan med en annan kille någonsin.

    Jag vet ju att jag en dag kommer bli kär i en kille, men kanske att det alltid kommer finnas en som man alltid haft något speciellt med? En man kanske aldrig kommer släppa för att det fanns något där på ett annat sätt. Förstår ni vad jag menar? Pratat med mina vänner och ingen av dom har träffat en kille som dom känner så med.

    Hur är det för er? Finns det en sån kille ni dras till där ni inte kan beskriva känslan, och som alltid finns där i bakhuvudet?

    Länge tänkt att man kanske är kär fast man vägrar släppa fram det, men jag tror ändå inte det. Vad är era tankar kring detta?

  • Svar på tråden En enda kille man alltid kommer känna extra för, oavsett vad?
  • Mojo22

    Jag tror svaret ligger hos dig, det finns där djupt inombords. Jag skulle tämligen säga att du är kär i denna kille, har du inte funderat på att berätta om dela med dina känslor för han?

  • healojjj
    Mojo22 skrev 2018-02-04 17:08:10 följande:

    Jag tror svaret ligger hos dig, det finns där djupt inombords. Jag skulle tämligen säga att du är kär i denna kille, har du inte funderat på att berätta om dela med dina känslor för han?


    Vi har legat med varandra en gång när vi var fulla, men jag vet inte hur han känner. Jag vet inte om jag skulle klara av att säga till honom som det är, då vi alltid varit lita dryga mot varandra fast på ett skämtsamt sätt. Men på fester är det alltid vi som sitter och snackar med varandra osv. Det känns som att oavsett om jag träffar en kille, blir kär i honom och verkligen vill vara med honom, kommer det inte kännas på samma sätt som med denna kille.
  • Hermioney
    healojjj skrev 2018-02-04 16:56:46 följande:

    Hej!

    Jag har länge tänkt på en sak och tänkte fråga er om ni någon gång i erat liv varit med om dethär och era tankar kring det.

    Jag är 19 årig tjej som jag känt en kille sen jag var liten. Jag kan inte beskriva känslan, men det känns väldigt speciellt när jag pratar med honom. Inte kär på det sättet, men jag dras bara till honom och det hela känns speciellt. Aldrig känt den känslan med en annan kille någonsin.

    Jag vet ju att jag en dag kommer bli kär i en kille, men kanske att det alltid kommer finnas en som man alltid haft något speciellt med? En man kanske aldrig kommer släppa för att det fanns något där på ett annat sätt. Förstår ni vad jag menar? Pratat med mina vänner och ingen av dom har träffat en kille som dom känner så med.

    Hur är det för er? Finns det en sån kille ni dras till där ni inte kan beskriva känslan, och som alltid finns där i bakhuvudet?

    Länge tänkt att man kanske är kär fast man vägrar släppa fram det, men jag tror ändå inte det. Vad är era tankar kring detta?


    Det kommer alltid finnas en nr 1
    Den första kärleken glömmer man aldrig för att

    det är första erfarenehet
    första kunskapen
    så många känslor man inte känt innan

    det kommer aldrig någonsin bli som med den första för nu har du erfarenhet
  • tjooo67

    Ja, tror att det finns en sån för alla. Jag har då en .

    Sitter nu och jobbar på hur jag ska komma vidare. Har varit kär i denne kille i 20 år, fick ett underbart år tillsammans. Han valde inte mig i slutändan.

    Han kommer nig alltid finnas med mig ändå.

  • äldreochklokare
    Hermioney skrev 2018-02-04 21:10:18 följande:
    Det kommer alltid finnas en nr 1
    Den första kärleken glömmer man aldrig för att

    det är första erfarenehet
    första kunskapen
    så många känslor man inte känt innan

    det kommer aldrig någonsin bli som med den första för nu har du erfarenhet
    ja jag vet inte, jag minns vem min första kärlek var men jag kan inte minnas känslan och jag jämför definitivt inte alla andra med honom. 
  • SofieJ

    Ja en sån har jag med. Första kärleken, inget blir likadant igen :)

    Tror inte alls det betyder att man är kär fortfarande (nödvändigtvis), mest bara att det var en speciell upplevelse som man värnar om även efter så lång tid.

  • aerial

    Jag är tillsammans med min sån kille idag. Vi lärde känna varandra i skolan och från första stund så visste jag att honom skulle jag ha. Livet kom emellan, vi flyttade åt olika håll, blev ihop med och skaffade barn med andra. Under denna tid hade vi sporadisk kontakt, något sms då och då. För tre år sedan tog vi upp kontakten igen, han visste att jag blivit singel och så var också han och vi har varit tillsammans sedan dess. Vi har känt varandra i femton år i år.

  • tjooo67
    aerial skrev 2018-02-04 22:26:39 följande:

    Jag är tillsammans med min sån kille idag. Vi lärde känna varandra i skolan och från första stund så visste jag att honom skulle jag ha. Livet kom emellan, vi flyttade åt olika håll, blev ihop med och skaffade barn med andra. Under denna tid hade vi sporadisk kontakt, något sms då och då. För tre år sedan tog vi upp kontakten igen, han visste att jag blivit singel och så var också han och vi har varit tillsammans sedan dess. Vi har känt varandra i femton år i år.


    Ååå, så fint! Jag hoppas att jag och min spn hittar dit en dag också.
  • Ggrodan

    Ja, dessa människor kallas "key-person"

    För att de har nyckeln till dig som ingen annan kommer kunna ha.

    Det behöver absolut inte vara kärlek eller första förhållande eller första sexet men de påverkar dig på ett sätt som känns väldigt annorlunda, dels för att du kan se dig i de mer än i någon annan, men också för att de gav dig något som ingen annan kunnat. De fyllde ett tomrum du inte visste fanns.

    Min teori kring detta är att de är en manlig version av dig. En sorts spegelreflektion av ditt innersta. Jag var kär i min, han var inte det i mig. Det var otroligt svårt att erkänna det och acceptera det, och jag kan än idag vara besviken och tänka tillbaka, när vi var tillsammans, hur hel jag kände mig. Det blir som en djup djup illusion, bortom logik, de talar till dig på en plats ingen kan hitta till. Det är så andligt på något vis.

    Men de behöver inte vara rätt person för dig för det, de behöver inte vara din livs kärlek, men när du mötte de, så hände något med dig som du aldrig kan förklara eller vifta bort. Se det som en gåva, att du mötte de. Oavsett hur det slutade. De gav dig - dig.

  • Ggrodan
    aerial skrev 2018-02-04 22:26:39 följande:

    Jag är tillsammans med min sån kille idag. Vi lärde känna varandra i skolan och från första stund så visste jag att honom skulle jag ha. Livet kom emellan, vi flyttade åt olika håll, blev ihop med och skaffade barn med andra. Under denna tid hade vi sporadisk kontakt, något sms då och då. För tre år sedan tog vi upp kontakten igen, han visste att jag blivit singel och så var också han och vi har varit tillsammans sedan dess. Vi har känt varandra i femton år i år.


    Det sägs att den personen kommer komma till dig oavsett vad som händer men bara om du är på samma frekvens.
  • Jaquie
    Hermioney skrev 2018-02-04 21:10:18 följande:

    Det kommer alltid finnas en nr 1

    Den första kärleken glömmer man aldrig för att

    det är första erfarenehet

    första kunskapen

    så många känslor man inte känt innan

    det kommer aldrig någonsin bli som med den första för nu har du erfarenhet


    Förstår inte det här resonemanget, det stämmer varken in på mig eller vänner/syskon.

    Jo det finns FLERA i backspegeln som känns speciella och det är ju dom det aldrig blev nåt med, precis som för ts. Det enda man minns är den romantiska fantasin om dom.

    Men vem är den första? Den första vad? Hann ju vara kär i 2000 killar mellan 3-18 års ålder bara. Den första kyssen var jag inte ens kär i. Den första jag var ?ihop? med gjorde jag slut med efter 3 dagar och var inte heller kär i. Den första riktiga pojkvännen hade jag 4 sega år med och var under det förhållandet betydligt mer kär i andra som jag också hade romanser med.

    Bland en av dom finns en sån speciell kille. Men han var inte min första och vi kysstes bara 2 ggr.

    Btw, jag är inte 48 utan det står så för att jag inte fyllde i mitt personnummer. Är 30. Och är ihop med min själsfrände nu :)
  • healojjj
    SofieJ skrev 2018-02-04 22:24:16 följande:

    Ja en sån har jag med. Första kärleken, inget blir likadant igen :)

    Tror inte alls det betyder att man är kär fortfarande (nödvändigtvis), mest bara att det var en speciell upplevelse som man värnar om även efter så lång tid.


    Ja det är nog så. Jag vet inte om jag skulle vilja vara tillsammans med denna kille, men det beror nog på att jag känner mig så osäker på vad han känner att jag tänker att det inte skulle funka.
  • healojjj
    aerial skrev 2018-02-04 22:26:39 följande:

    Jag är tillsammans med min sån kille idag. Vi lärde känna varandra i skolan och från första stund så visste jag att honom skulle jag ha. Livet kom emellan, vi flyttade åt olika håll, blev ihop med och skaffade barn med andra. Under denna tid hade vi sporadisk kontakt, något sms då och då. För tre år sedan tog vi upp kontakten igen, han visste att jag blivit singel och så var också han och vi har varit tillsammans sedan dess. Vi har känt varandra i femton år i år.


    Gud vad fint! Det låter som att du alltid vetat att det är han? Kanske så i mitt fall med, antar att det som är menat blir tillslut!
  • Jaquie
    Ggrodan skrev 2018-02-04 22:33:10 följande:

    Ja, dessa människor kallas "key-person"

    För att de har nyckeln till dig som ingen annan kommer kunna ha.

    Det behöver absolut inte vara kärlek eller första förhållande eller första sexet men de påverkar dig på ett sätt som känns väldigt annorlunda, dels för att du kan se dig i de mer än i någon annan, men också för att de gav dig något som ingen annan kunnat. De fyllde ett tomrum du inte visste fanns.

    Min teori kring detta är att de är en manlig version av dig. En sorts spegelreflektion av ditt innersta. Jag var kär i min, han var inte det i mig. Det var otroligt svårt att erkänna det och acceptera det, och jag kan än idag vara besviken och tänka tillbaka, när vi var tillsammans, hur hel jag kände mig. Det blir som en djup djup illusion, bortom logik, de talar till dig på en plats ingen kan hitta till. Det är så andligt på något vis.

    Men de behöver inte vara rätt person för dig för det, de behöver inte vara din livs kärlek, men när du mötte de, så hände något med dig som du aldrig kan förklara eller vifta bort. Se det som en gåva, att du mötte de. Oavsett hur det slutade. De gav dig - dig.


    Och vad har du för vetenskapliga belägg för det überfåniga kvacksalvarpåståendet?
  • healojjj
    Ggrodan skrev 2018-02-04 22:33:10 följande:

    Ja, dessa människor kallas "key-person"

    För att de har nyckeln till dig som ingen annan kommer kunna ha.

    Det behöver absolut inte vara kärlek eller första förhållande eller första sexet men de påverkar dig på ett sätt som känns väldigt annorlunda, dels för att du kan se dig i de mer än i någon annan, men också för att de gav dig något som ingen annan kunnat. De fyllde ett tomrum du inte visste fanns.

    Min teori kring detta är att de är en manlig version av dig. En sorts spegelreflektion av ditt innersta. Jag var kär i min, han var inte det i mig. Det var otroligt svårt att erkänna det och acceptera det, och jag kan än idag vara besviken och tänka tillbaka, när vi var tillsammans, hur hel jag kände mig. Det blir som en djup djup illusion, bortom logik, de talar till dig på en plats ingen kan hitta till. Det är så andligt på något vis.

    Men de behöver inte vara rätt person för dig för det, de behöver inte vara din livs kärlek, men när du mötte de, så hände något med dig som du aldrig kan förklara eller vifta bort. Se det som en gåva, att du mötte de. Oavsett hur det slutade. De gav dig - dig.


    Det är nog så det är! Det hela känns bara speciellt på något oförklarligt sätt. Allt han gör, rör sig på och säger tycker jag är attraherande. Så svårt att veta om man någon gång ska försöka säga som det är eller vänta på hur tiden blir och tänka att det som är meningen kommer att ske. Vi ses mest på fester men då är det alltid vi som snackar med varandra. Så svårt att tolka alla signaler.
  • healojjj
    tjooo67 skrev 2018-02-04 21:15:18 följande:

    Ja, tror att det finns en sån för alla. Jag har då en .

    Sitter nu och jobbar på hur jag ska komma vidare. Har varit kär i denne kille i 20 år, fick ett underbart år tillsammans. Han valde inte mig i slutändan.

    Han kommer nig alltid finnas med mig ändå.


    Så känns det för mig med. Oavsett vem jag kommer träffar så är jag ganska övertygad på att det inte kommer kännas på det sättet jag känner nu..
  • annabellelee
    Hermioney skrev 2018-02-04 21:10:18 följande:

    Det kommer alltid finnas en nr 1

    Den första kärleken glömmer man aldrig för att

    det är första erfarenehet

    första kunskapen

    så många känslor man inte känt innan

    det kommer aldrig någonsin bli som med den första för nu har du erfarenhet


    Jodå. Jag träffade min stora kärlek när jag var över 30. Naturligtvis har jag inte glömt min första kärlek, men jag minns honom med ett lite överseende småleende nu. The first cut is the deepest gäller inte alltid.
  • Hermioney
    annabellelee skrev 2018-02-05 16:25:29 följande:

    Jodå. Jag träffade min stora kärlek när jag var över 30. Naturligtvis har jag inte glömt min första kärlek, men jag minns honom med ett lite överseende småleende nu. The first cut is the deepest gäller inte alltid.


    Den stora kärleken är inte alltid samma som den första kärleken
  • SofieJ

    En sak jag har funderat på. De två kärlekar i mitt liv som tankarna fortfarande vandrar till, det var kärlekar som slutade olyckligt. Kan det vara en viktig parameter i det hela? Att man på något sätt känner att man inte riktigt blev färdig med dem och att man därför förskönar hur dessa personer/relationer EGENTLIGEN var.

    Stämmer det in på er också?

  • Stormhatten
    aerial skrev 2018-02-04 22:26:39 följande:

    Jag är tillsammans med min sån kille idag. Vi lärde känna varandra i skolan och från första stund så visste jag att honom skulle jag ha. Livet kom emellan, vi flyttade åt olika håll, blev ihop med och skaffade barn med andra. Under denna tid hade vi sporadisk kontakt, något sms då och då. För tre år sedan tog vi upp kontakten igen, han visste att jag blivit singel och så var också han och vi har varit tillsammans sedan dess. Vi har känt varandra i femton år i år.


    Men åhhh... vad fint! Vilken speciell känsla det måste vara att förenas efter så många år med någon man aldrig riktigt kunnat släppa. och att det slumpade sig så att ni båda var singlar!
Svar på tråden En enda kille man alltid kommer känna extra för, oavsett vad?