• Anonym (Grubb­laren)
    Äldre 4 Feb 19:45
    5158 visningar
    9 svar
    9
    5158

    Urininkontinens operation, orolig

    Om 2 dagar ska jag opereras för ansträngningsutlöst urininkontinens. Detta p.g.a barnafödande. Jag tycker dock att det är lite läskigt och undrar om någon här genomgått samma och hur ni i såfall upplevde det?? Är så orolig!

  • Svar på tråden Urininkontinens operation, orolig
  • Anonym (Op)
    Äldre 4 Feb 20:11
    #1

    Heej.

    Har inte gjort de själv men jobbar på gynoperation.

    Det kommer gå jättebra och är de en duktig gynekolog brukar de va färdigt på 15 min.

    De enda som kan ta tid är på uppvaket då man vill att du ska kunna tömma blåsan riktigt innan du får åka hem. Men va inte orolig. Du får bra bedövning också så du kommer inte ha ont när du vaknar och har du de får du smärtlindring.

    Lycka till.

  • Anonym (Jag har!)
    Äldre 4 Feb 21:29
    #2

    Jag kan instämma i alla som anonym (op) skriver. Det gick snabbt, var smidigt och toppen smärtlindring. Jag blev opererad ca kl 8 på morgonen och kunde sen hämtas av maken ca kl 14. Väl hemma sov jag dock många timmar, antagligen för att jag precis som du varit orolig inför hela grejen!

    För mig blev det stor skillnad och bra resultat, håller tummarna för att du ska få samma upplevelse :)

  • Anonym (Grubb­laren) Trådstartaren
    Äldre 4 Feb 21:57
    #3

    Tack snälla ni!! Det blev lite lättare nu! Det verkar dock inte som att sövning är ett måste om jag inte missuppfattat det hela. De sa; lokalbedövning, sederande alternativt narkos. Hur tolkar vi detta?

  • Anonym (Op)
    Äldre 5 Feb 12:04
    #4

    Om du känner dig lugn så kanske lite sedering hjälper. Det gör att du nästan sover, du kommer knappt ihåg någon men kroppen kan ändå vara rätt stel. De flesta blir sövda helt.

  • Anonym (A)
    Äldre 5 Feb 12:14
    #5

    Hur är återhämtningen efteråt?

  • Anonym (Jag har!)
    Äldre 6 Feb 21:39
    #6

    Jag tyckte det gick snabbt att återhämta mig. Var hemma en vecka, hade kunnat jobba tidigare egentligen men kände inte riktigt för att dra på mig tex jeans (dessutom var jag f-ledig på halvtid och ville inte konka runt på 14 kg..).

    Hade kanske lite ont första veckan men inte så att jag behövde ta smärtstillande. Kände mig nog helt som vanligt efter 2-3 veckor, fast utan inkontinensen :)

  • Äldre 7 Feb 22:31
    #7

    Var vänder jag mig vid liknande problem? börjar man på vc eller kan man skriva egen remiss direkt?

  • Anonym (Grubb­laren) Trådstartaren
    Äldre 18 Feb 12:11
    #8

    Du kan göra en egen remiss till gyn, sjukhuset eller ring/gå till vc så skickar de remiss till bäckenbottenmottagning! Lycka till! Jag läcker inte en droppe längere, opererades för 12 dagar sen, knappt haft ont alls, inte behövt smärtstillande och det läkte fort.

  • Anonym (thaku­ri)
    Äldre 1 Apr 07:34
    #9
    +1
    KegelMaster mot urininkontinens - http://shytobuy.se
Svar på tråden Urininkontinens operation, orolig