• Liselotti

    Igångsatt med första, Hur gick det med andra barnet??

    Hej på er!


     


    Jag undrar om ni (som blev igångsatta med första barnet) skulle kunna dela med er om era erfarenheter som omföderskor.


     


    Jag blev igångsatt med min son i vecka 43+0 pga överburenhet. Det var en hemsk förlossning som drog ut på tiden och omfattade flertal omgångar till krystarbete. Till slut kom han ut med hjälp av sugklocka på typ 5 försöket. De fick sy en del.


     


    Nu känner jag mig ganska orolig inför nästa förlossning, är gravid och har bf i maj. Vill verkligen inte sättas igång igen. Då väljer jag hellre ett snitt. Men undrar vad ni har för erfarenheter som omföderskor då ni sattes igång som förstföderskor??


     


    För jag funtar på att gå igenom en till vaginal förlossning förutsatt att den sätts igång av sig självt.


     


    Snälla dela med er JJJ


     

  • Svar på tråden Igångsatt med första, Hur gick det med andra barnet??
  • Masquerade

    Följer intresserat. Du beskrev min egen första förlossning väldigt väl. 
    Har förvisso fått kejsarsnitt godkänt som alternativ till igångsättning, men om det går vill jag oxå föda vaginalt - dock utan igångsättning denna gång. 


    Dotter född dec -15 Syskon med BF april -18
  • Steffi

    Min första förlossning sattes igång v43+0 och slutade i akut snitt.

    Andra gick jag åtta dagar över och startade själv och var klar på ca 7 timmar. Så enkel !

    Tredje startade också själv och det 16 dagar över. 2 timmar så var hon ute. Hann knappt in

  • Anonym (Följer oxå)

    Följer oxå eftersom jag funderar en del på samma sak inför förlossning nr två.

  • Liselotti

    Tack för era svar!

    Hoppas fler svarar!
    Jag ska träffa läkare för att kommunicera kring ev planerat sent snitt ist för igångsättning men vill ju helst föda vaginalt om det sätts igång av sig självt..

    Komigen mammor svara oss :) :) :)

  • Sticky

    Jag hade inte igångsättning pga överburenhet utan pga vattenavgång utan värkar (infektionsrisk). Så jag var rädd att det skulle bli samma andra gången men den gången började det med värkar på bf så jag slapp igångsättning.

Svar på tråden Igångsatt med första, Hur gick det med andra barnet??