• Anonym (anonym)

    Ligger du i sängen med vanliga "ute"kläder?

    Alltså brukar du ibland lägga dig i sängen (typ för att vila) med dina vanliga kläder som du haft på dig när du varit ute nånstans, eller måste du alltid byta om alternativt ligga på ett överkast? Nyfiken hur folk gör kring just detta.

  • Svar på tråden Ligger du i sängen med vanliga "ute"kläder?
  • Anonym (Lia)

    Ja, det gör jag. I princip varje dag. Bor i en liten by på landet, jobbar i regel hemifrån, åker inte kollektivt, rör mig sällan på platser med mkt folk. Lider av en viss renlighetshysteri men inte just kring mina kläder i sängen. Barnen byter jag dock kläder på när de kommer hem från skola/förskola. De rör sig rysligt mycket nära andra under en stor del av dagen så skol och fsk-bacillerna vill jag inte ha i sängen ;)

  • Anonym (Trist)
    Anonym (Lia) skrev 2018-02-05 22:58:24 följande:

    Ja, det gör jag. I princip varje dag. Bor i en liten by på landet, jobbar i regel hemifrån, åker inte kollektivt, rör mig sällan på platser med mkt folk. Lider av en viss renlighetshysteri men inte just kring mina kläder i sängen. Barnen byter jag dock kläder på när de kommer hem från skola/förskola. De rör sig rysligt mycket nära andra under en stor del av dagen så skol och fsk-bacillerna vill jag inte ha i sängen ;)


    Men oj vad deprimerande det lät
  • Anonym (Snyggo)

    Ja, det kan hända. Framför allt sover jag ofta i det linne jag haft på mig under dagen (har ofta linne under top eller blus). Men jag lägger mig ytterst sällan på eller i sängen förutom när jag ska sova på kvällen. Har nte tid med det. Det kan hända om jag blir sjuk eller extremt trött eller ledsen. Då har det nog hänt att jag behållt kläderna på (man fryser ju så jävligt när man får feber).

    Jag har oftast överdragsbyxor när jag cyklar till jobbet och på jobbet är det rent och fräscht, så kläderna blir inte särskilt smutsiga.

  • SofieJ
    Anonym (Trist) skrev 2018-02-05 22:59:47 följande:

    Men oj vad deprimerande det lät


    Lät ju hur bra som helst tycker jag ^^
  • Anonym (Mjukis)

    När jag varit på stan eller bland folk och kommer hem så ryker både jeansen, strumpor och BH direkt jag kommer innanför dörren, haha. Blir mjukisbyxor och soffan. Vill jag ligga i sängen under täcket så gör jag det utan problem! Men skulle aldrig lägga mig där med jeans på.. Och då är det inte pga att jag varit bland folk, utan eftersom det är så otroligt obehagligt med jeans hemma!

  • Anonym (nä)

    Byxor jag suttit på tunnelbanan med, i bilen, på restauranger, jobbet och bänkar med, undviker jag helst hemma.

  • flygrl

    Det händer jag lägger mig ovanpå sängen med mina "vanliga kläder" men inte i sängen. Oftast byter jag om direkt när jag kommer hem typ från jobbet.

  • Anonym (mmm)
    Anonym (anonym) skrev 2018-02-05 20:45:07 följande:

    Alltså brukar du ibland lägga dig i sängen (typ för att vila) med dina vanliga kläder som du haft på dig när du varit ute nånstans, eller måste du alltid byta om alternativt ligga på ett överkast? Nyfiken hur folk gör kring just detta.


    i sängen? nej, det gör jag inte, det är inte ens skönt ju. Mycket skönare att klä av sig och krypa ner  i det gosiga täcket. 

    Annars l ligger jag på sängen med en filt över.
  • Anonym (Nej)

    Nej aldrig, tycker det känns ofräscht. Och obekvämt med för den delen.

  • Glinda från Oz

    Ja, det gör jag. Jag har aldrig tänkt på att det skulle vara något konstigt eller märkligt, jag sitter i soffan med kläder jag haft ute också.

  • Anonym (ace)

    Nej, skulle aldrig hända, men det handlar inte om vad jag tar för skit ner i sängen utan om vad jag tar för skit hemifrån och ut i världen.


    Det första jag gör när jag kommer hem är att byta om till mys-kläder (kläder jag aldrig skulle gå längre bort än till tvättstugan eller återvinnings-stationen i). Min närmaste kollega är katt-allergisk och jag har katter, så jag gör mitt bästa för att undvika att ta med katt-allergener till jobb, och alla mina 'inte-mys-kläder' räknar jag som jobbkläder.

  • IsDimma

    Ja. I kläder jag har privat. Oftast åker byxorna av men inte alltid.

    Arbetskläderna åker dock av långt innan sängen, dessa har jag helst inte på mig i soffan heller. Jobbar på förskola


    Du som kallade dig själv för extasy, hur gick det för dig? Hör av dig!
Svar på tråden Ligger du i sängen med vanliga "ute"kläder?