• bellasundstrom

    Tror jag blir tokig.

    Hej. Jag håller nog på att bli tokig på allt känns det som. Jag får varken mens, plus på nån sticka eller att mina känningar ökar/avtar. För att jag ska veta vad jag borde göra så ber jag om hjälp. Lite som hänt är att jag hade min sista mens den 31/12 2017, den 21 januari är jag nästan 100 på att jag hade ägglossning då jag hade känningar och såg på papperet. Sen den 28de januari hade jag en liten droppe blod på papperet och sen bara lite små bruna flytningar i en dag. Sen har det inte hänt något mer beräknad mens var den 2/2 men testade med cb digital den dagen och fick "inte gravid", testade mig idag bara för att mensen har alltid varit punktlig sen jag fick sonen men inte två sträck.

    Har väldigt ömmande livmoder, speciellt då jag rört mig mycket, mått illa i liten skala men väldigt ofta, huvudvärk och törstig hela tiden. Jag börjar fundera om det är något annat som är galet. Vad bör jag göra?

  • Svar på tråden Tror jag blir tokig.
  • SofieJ

    Jag tror bara att du får vänta lite till tyvärr, det kommer visa sig om du är gravid. Ibland dröjer det rätt lång tid innan det blir utslag på testerna. Än så länge finns det ingen anledning att oroa sig att det skulle vara något annat fel tycker jag.

  • bellasundstrom

    Typiskt. Ungefär hur lång tid kan det ta innan man plussar? Är ju 37 dagar sedan sista mens och har inte fått något mer än värken. Alltid plussat (Även om de varit svagt) tidigt.

  • MissKelli
    bellasundstrom skrev 2018-02-06 15:34:45 följande:

    Typiskt. Ungefär hur lång tid kan det ta innan man plussar? Är ju 37 dagar sedan sista mens och har inte fått något mer än värken. Alltid plussat (Även om de varit svagt) tidigt.


    Allt handlar om när du hade ägglossning. Om det verkligen var den 21a så borde det synas på test nu. Om du dessutom brukar ha en lutealfas på 11 dagar (alltså om äl var 21/1 och bim 2/2) så ska du ju ha fått mens nu om du inte är gravid. Lutealfasen varierar ju inte mer än en dag hit och dit. Antingen uteblev ÄL, eller var senare än det du kände (äl-känningar kan man ju få både innan, under och efter äl) eller så är du gravid. Men det borde synas på test så här många dagar efter äl. 

    Om du vet vad din basaltemp brukar ligga på kan du mäta imorgon när du vaknar och se om den ligger högt. Annars testa varannan dag då hcg stiger ganska fort i början av en graviditet. 
Svar på tråden Tror jag blir tokig.