• Jia

    Han är spydig!

    Jag har två barn ca 10 och 12 år.

    Träffade min man för ca 8 år sen. Vi har varit gifta i 6år ungefär. Han har inga barn sedan tidigare.

    Han är egen företagare sedan nått år tillbaka och vi har gård med ved och eldning samt hundar och katt.

    Problemet.

    Jag och barnen flyttade till lägenhet för några månader sen. Kände att han struntade i oss, var alltid sur och klankade på mig och barnen hela tiden. Utåt sett alltid social och trevlig ( iaf i jobbet)

    Mitt ena barn har npf ( vilket han inte har förståelse för). Jag gick in i väggen efter flytten, med nytt jobb ( pga att jag var tvungen börjajobba dagtid) själv med barnen osv. Vi har nu varit i huset igen sedan jul och vissa dagar när jag har städat hela huset, tagit in ved, lagat mat, då är han någorlunda glad. Men om jag bara kommit hem och börjat med maten och det ligger ett ritblock på tv bordet och en ovikt filt i soffan på blir han galen och ber oss flytta. Allt har en exakt plats nu. Jag får knappt röra nått i kylen för då blir det oordning osv. Då säger han att jag får sköta allt. Så är han irriterad och spydig hela kvällen, ber oss flytta om vi inte följer hans regler, likaså jag..

    Han säger också att jag får flytta in igen men att han hjälper mig inte flytta mer sen typ.

    Men jag fattar inte vad felet är. Allt är så svart eller vitt, allt ska vara på hans sätt. Känner mig orolig för framtiden som jag hoppas/ hoppades vi skulle dela...

  • Svar på tråden Han är spydig!
  • Connie07

    Låter som att du skulle ha det bättre utan honom.Att hela tiden vara rädd när han ska bli arg,nej,det är inget lyckligt förhållande tyvärr.

Svar på tråden Han är spydig!