• Anonym (Stor)

    Ska förlora 50 kilo. Ge mig bra måltider.

    Nu räcker det. Kilona är för många. Har testat allt och lite till. Kan inte opereras utan ska genomföra detta genom en benhård vilja. Ska inte äta LCHF Och inte dricka VLCD. Jag ska äta. Nyttigt, enkelt och smart. Äter gärna samma måltid varje dag typ. Ge mig bra frukost, lunch och middag. Mitt sug kommer alltid framåt 17 så där ligger min svaghet.

    Portioner är inte heller särskilt svårt utan min Crush ligger på godis och choklad. Dricker redan nu mest vatten så där kommer inga kalorier.

    Frukost?

    Lunch?

    Middag

    Mellis?

  • Svar på tråden Ska förlora 50 kilo. Ge mig bra måltider.
  • Litehärochdär
    Anonym (Stor) skrev 2018-02-06 06:51:30 följande:

    Nu räcker det. Kilona är för många. Har testat allt och lite till. Kan inte opereras utan ska genomföra detta genom en benhård vilja. Ska inte äta LCHF Och inte dricka VLCD. Jag ska äta. Nyttigt, enkelt och smart. Äter gärna samma måltid varje dag typ. Ge mig bra frukost, lunch och middag. Mitt sug kommer alltid framåt 17 så där ligger min svaghet.

    Portioner är inte heller särskilt svårt utan min Crush ligger på godis och choklad. Dricker redan nu mest vatten så där kommer inga kalorier.

    Frukost? Kaffe! Kokt ägg och en skiva surdegsbrödmed lite ost och gurka och tomat

    Lunch? Tillagad varm rätt med marinerad kyckling och sallad.

    Middag varm quinoa salad med vitlöksrostad squash, spenat, torkade tranbär och dressing av citron och honung...så gott!

    Mellis?


    Drick hett te eller vatten med äppelcider vinäger och honung. Ät solrosfön eller varma edemame bönor.

    Unvik all mat som är vit förutom blomkål.Ät mest under dagen, middag kring 6 tiden och efter det drick varma drycker eller fröer eller bönor. Gå aldrig till sängs proppmätt. Bättre om du är lite småhungrig. Hoppas detta ger dej lite idéer. Lycka till!
  • Kjell2
    Anonym (Stor) skrev 2018-02-06 06:51:30 följande:

    Nu räcker det. Kilona är för många. Har testat allt och lite till. Kan inte opereras utan ska genomföra detta genom en benhård vilja. Ska inte äta LCHF Och inte dricka VLCD. Jag ska äta. Nyttigt, enkelt och smart. Äter gärna samma måltid varje dag typ. Ge mig bra frukost, lunch och middag. Mitt sug kommer alltid framåt 17 så där ligger min svaghet.

    Portioner är inte heller särskilt svårt utan min Crush ligger på godis och choklad. Dricker redan nu mest vatten så där kommer inga kalorier.

    Frukost?

    Lunch?

    Middag

    Mellis?


    Börja med att utessluta godis, choklad, läsk, saft, glass, fikabröd, efterrätter och allt annat söt. Innan det är gjort till 95% så spelar resten mindre roll.

    Frukost:
    Kokt ägg
    Gröt med lite torkad frukt eller fil med osötat mussli och nötter
    Kaffe/the

    Lunch
    Lax, lite ris eller potatis, mycket grönsaker i form av sallad, bönor, 

    Middag
    Magert kött, lite pasta, potatis, mycket grönsaker i form av sallad, avokado, bönor

    Mellis
    Ägg, kvarg, äpple, banan


  • Anonym (Linda)

    Jag äter omelett på ägg och tinad hackad spenat och lite kokosmjölk till frukost.

    Har du kontakt med dietist? 

  • Anonym (Stor)
    Anonym (Linda) skrev 2018-02-06 08:49:38 följande:

    Jag äter omelett på ägg och tinad hackad spenat och lite kokosmjölk till frukost.

    Har du kontakt med dietist? 


    Ägg är bra, det äter jag ofta till frukost. Två kokta ägg med lite majonnäs plus rejält med vatten mättar bra. Ibland steker jag omelett och kastar då ner lite skinka och lök, gott det med. Frukosten funkar alltid bra för mig. Kokosmjölk? Berätta varför. Nej, ingen dietist.
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Stor) skrev 2018-02-06 09:43:24 följande:
    Ägg är bra, det äter jag ofta till frukost. Två kokta ägg med lite majonnäs plus rejält med vatten mättar bra. Ibland steker jag omelett och kastar då ner lite skinka och lök, gott det med. Frukosten funkar alltid bra för mig. Kokosmjölk? Berätta varför. Nej, ingen dietist.
    Jag äter inga mejerier eftersom de är en trigger för mig och det blir godare med lite kokosmjölk än utan. 
  • Anonym (T)

    Ät veganskt utan bröd, pasta osv. Drick en kopp te/kolsyrat vatten varje gång du blir sötsugen. Fyll magen med vatten:)

  • Anonym (Stor)
    Anonym (T) skrev 2018-02-06 11:25:59 följande:

    Ät veganskt utan bröd, pasta osv. Drick en kopp te/kolsyrat vatten varje gång du blir sötsugen. Fyll magen med vatten:)


    Toppenbra påminnelse om vattnet. Är periodare, dricker generellt rätt mycket vatten men kan bli bättre. Pasta äter jag mycket sällan och i så fall fullkorn. Bröd äter jag ibland och då skulle jag i dessa fall kunna välja mörkare bröd som inte är så sött. Men ibland slinker det ner rostade mackor med både smör, ost och mjölk till och med tanke på att en ostskiva är hundra kalorier så blir det enkelt 600-700 värdelösa kalorier som inte ens mättar och dessutom drar upp blodsockret och triggar till mer intag.
  • Anonym (J)

    Bort med kolhydraterna bara.

    Ägg är bra och mättande. Jag kan ibland ta två kokta ägg till middag och är inte hungrig när jag vaknar.

  • Kjell2
    Anonym (Stor) skrev 2018-02-06 11:48:16 följande:
    Toppenbra påminnelse om vattnet. Är periodare, dricker generellt rätt mycket vatten men kan bli bättre. Pasta äter jag mycket sällan och i så fall fullkorn. Bröd äter jag ibland och då skulle jag i dessa fall kunna välja mörkare bröd som inte är så sött. Men ibland slinker det ner rostade mackor med både smör, ost och mjölk till och med tanke på att en ostskiva är hundra kalorier så blir det enkelt 600-700 värdelösa kalorier som inte ens mättar och dessutom drar upp blodsockret och triggar till mer intag.
    Lägg fokus på godis och choklad, inte ost. 
  • Anonym (Malin)

    Ät mestadels vegansk mat, skulle jag säga! Vi bytte från standardkost till vegansk förra året och mår så himla mycket bättre. Sambon gick ner i vikt utan att ens försöka minska portionerna.
    Och om du vill fortsätta äta kött, skippa mejeriprodukterna i alla fall! Finns himla många bra substitut som är mycket nyttigare.
    Kan rekommendera gruppen "Vad lagar du för veganmat idag?" på facebook för en massa inspiration! :)

Svar på tråden Ska förlora 50 kilo. Ge mig bra måltider.