• neaaaak

    Vilka nappflaskor/nappar är bäst? Och vad är bästa köpet :)

    Jag behöver nu lite hjälp det är 8 år sen jag fick min sist födda och utbuden har ju ändrats en hel del, men nu är det snart dags för nytillskottet att titta ut. Så vilken nappflaska och nappar ska man satsa på ? Och vad upplever ni har varit det bästa köpet inom alla kategorier ? :)

  • Svar på tråden Vilka nappflaskor/nappar är bäst? Och vad är bästa köpet :)
  • Mortiscia

    Vi använder MAM och de tycker jag om. Flaskorna kör vi anti-kolik, ända sedan början. Napparna tycker jag helt enkelt är snyggare än Esska och andra större märken.

  • Barbados

    Det här är kanske en konstig fråga, men hur gör man med val av napp till en nyfödd? Köper man hem flera olika så får barnet testa vilken napp det accepterar? Och spottar barnet direkt ut de nappar som inte faller hen i smaken, eller hur fungerar det?

    Obs! Jag vet att det finns olika åsikter kring om/hur man ska använda napp, att man ska vara försiktig så det inte stör matlusten, osv. Min fråga är endast hur man gör för att välja en napp som barnet tycker om. :)

  • Crazzy
    Barbados skrev 2018-02-26 11:03:10 följande:

    Det här är kanske en konstig fråga, men hur gör man med val av napp till en nyfödd? Köper man hem flera olika så får barnet testa vilken napp det accepterar? Och spottar barnet direkt ut de nappar som inte faller hen i smaken, eller hur fungerar det?

    Obs! Jag vet att det finns olika åsikter kring om/hur man ska använda napp, att man ska vara försiktig så det inte stör matlusten, osv. Min fråga är endast hur man gör för att välja en napp som barnet tycker om. :)


    Det här undrade jag också, tills jag fick ett barn som vägrade alla nappar tills han blev 3 månader och då fungerade bara en dyr jävel till napp. Om du inte har något speciellt i åtanke gällande napp (naturgummi eller liknande) så skulle jag köpa hem billiga nappar - typ Esska - och hoppas att barnet tar dessa. De är billiga och tillgängliga i vanliga mataffärer. Sen kan man ta det därifrån om barnet vägrar dessa, köpa hem andra att prova.
  • Barbados
    Crazzy skrev 2018-02-26 11:06:27 följande:

    Det här undrade jag också, tills jag fick ett barn som vägrade alla nappar tills han blev 3 månader och då fungerade bara en dyr jävel till napp. Om du inte har något speciellt i åtanke gällande napp (naturgummi eller liknande) så skulle jag köpa hem billiga nappar - typ Esska - och hoppas att barnet tar dessa. De är billiga och tillgängliga i vanliga mataffärer. Sen kan man ta det därifrån om barnet vägrar dessa, köpa hem andra att prova.


    Hahaha. Stort tack för förklaringen och tipset!
  • Fia 28

    Det är ju så stor skillnad på bebisar. Min bebis har inte haft den minsta skillnad på nappar eller flaskor, allt har fungerat lika bra. 
    Börja med en "vanlig" sort som MAM och se om den accepteras innan du börjar köpa diverse dyra märken.

  • Barbados
    Fia 28 skrev 2018-02-26 12:31:25 följande:

    Det är ju så stor skillnad på bebisar. Min bebis har inte haft den minsta skillnad på nappar eller flaskor, allt har fungerat lika bra. 

    Börja med en "vanlig" sort som MAM och se om den accepteras innan du börjar köpa diverse dyra märken.


    Det låter ju super, då hoppas jag att min bebis blir likadan! :)

    Hur har du resonerat kring material? Jag har läst att silikon är känsligare för barnets bett men att latex har en åldersgräns på två år efter produktionsdatum.
  • Fia 28
    Barbados skrev 2018-02-26 19:35:07 följande:
    Det låter ju super, då hoppas jag att min bebis blir likadan! :)

    Hur har du resonerat kring material? Jag har läst att silikon är känsligare för barnets bett men att latex har en åldersgräns på två år efter produktionsdatum.
    Har faktiskt inte funderat så mycket på materialet. Har dock slängt nappen efter en tid och köpt ny. 
  • Anonym (Aka)

    Har köpt Nappar av naturgummi och flaskor frön Ecoviking.

    Har inte testat dessa på mina tidigare barn så ska bli spännande och se hur tillskottet uppskattar dem! :)

Svar på tråden Vilka nappflaskor/nappar är bäst? Och vad är bästa köpet :)