• Felsisca

    Nytagen tungpiercing som gör ont HELA tiddn

    Hej. Jag tog min tungpiercing hemma för ungefär en vecka sen. Den gör ont o nästan svider hela tiden. Ska det vara så?

    Jag har bara en vanlig stav i och ingen läkatav pga att jag inte hade en läkstav hemma. Borde jag byta till läkstav (finns nästan inget mellanrum mellan tungan o kulan på piercingen) eller kan jag ha kvar den här staven tills den är läkt?

    Finns det nå bra knep för att få ner svullnaden snabbt? Och att det inte ska göra lika ont?

    Ta mig gärna seriös o svara med seriösa svar och inte bara klaga på att jag gjorde den hemma

  • Svar på tråden Nytagen tungpiercing som gör ont HELA tiddn
  • Anna60

    Tycker du skall traska till vårdcentralen och kolla ifall du fått en infektion. DET är inte kul att ha i tungan.

  • Anonym (Misse)
    Felsisca skrev 2018-02-06 14:46:38 följande:

    Hej. Jag tog min tungpiercing hemma för ungefär en vecka sen. Den gör ont o nästan svider hela tiden. Ska det vara så?

    Jag har bara en vanlig stav i och ingen läkatav pga att jag inte hade en läkstav hemma. Borde jag byta till läkstav (finns nästan inget mellanrum mellan tungan o kulan på piercingen) eller kan jag ha kvar den här staven tills den är läkt?

    Finns det nå bra knep för att få ner svullnaden snabbt? Och att det inte ska göra lika ont?

    Ta mig gärna seriös o svara med seriösa svar och inte bara klaga på att jag gjorde den hemma


    Du har gjort den hemma, använt fel smycke, och undrar varför det inte läker som det ska?

    Det ska inte vara svullet eller så ömt efter en hel vecka!

    Går du till läkaren kommer dom helt säkert säga att du bör ta ut den. Det är mitt råd också. Gå sen till en professionell piercare och få det gjort ordentligt.
Svar på tråden Nytagen tungpiercing som gör ont HELA tiddn