• Anonym (Åker utomlands!)

    Väljer kön. Pgd

    Hej!

    Jag är på väg och ska göra pgd för att välja kön. Vi har möte med kliniken nästa vecka. Åker utomlands såklart. Är det någon som funderar, är igång eller har gjort som vill följas åt och dela tankar och erfarenheter?

  • Svar på tråden Väljer kön. Pgd
  • Anonym (Emma)
    Anonym (Åker utomlands!) skrev 2018-02-06 20:02:35 följande:

    Hej!

    Jag är på väg och ska göra pgd för att välja kön. Vi har möte med kliniken nästa vecka. Åker utomlands såklart. Är det någon som funderar, är igång eller har gjort som vill följas åt och dela tankar och erfarenheter?


    Vad är PGD?

    Kan man verkligen välja kön?

    Varför vill ni ha ett visst kön?
  • Anonym (Djksdj)

    Är inte det svindyrt? Har inga fördomar alls dock. Värre med folk som gör abort med friska barn pga "fel" kön. Detta är ju inte samma sak alls. Vad önskar ni för kön och varför? Beckhams valde ju kön på dottern. Efter 3 söner. Så ville dom såklart ha en flicka.

  • Anonym (mknl)
    Anonym (Emma) skrev 2018-02-06 20:54:26 följande:
    Vad är PGD?

    Kan man verkligen välja kön?

    Varför vill ni ha ett visst kön?
    Preimplantatorisk genetisk diagnostik. Preimplantatorisk genetisk diagnostik (PGD) är en teknik att utföra genetisk diagnostik av befruktade ägg (preembryon). PGDutförs i samband med in vitro-fertilisering (IVF, se sida om assisterad befruktning).

    I Sverige kan man endast göra det om någon av föräldrarna, eller båda, bär på en sjukdom/gen som endast drabbar ett av könen tex.

    I vissa länder kan man dock göra det för att man har lust. Men det får man isf betala själv. 

  • Anonym (Åker utomlands!)

    Klart det kostar pengar. Men en del lägger ut det på dyra hus eller bilar. Beror på vad man prioriterar!

  • Anonym (Djksdj)
    Anonym (Åker utomlands!) skrev 2018-02-07 12:58:52 följande:

    Klart det kostar pengar. Men en del lägger ut det på dyra hus eller bilar. Beror på vad man prioriterar!


    Ts varför vill du inte berätta mer? Folk är nyfikna men du skriver inget i tråden som är intressant.
  • Anonym (Åker utomlands!)

    Jag är inte så intresserad av att dela med mig med andra som bara är nyfikna. Jag söker ju folk som gör eller ska göra samma resa som mig! Hör av er här så skapar vi en egen privat tråd sen!

  • Anonym (Djksdj)
    Anonym (Åker utomlands!) skrev 2018-02-09 23:14:51 följande:

    Jag är inte så intresserad av att dela med mig med andra som bara är nyfikna. Jag söker ju folk som gör eller ska göra samma resa som mig! Hör av er här så skapar vi en egen privat tråd sen!


    Ja för det är ju så vanligt i Sverige så din privata tråd kommer få MASSA medlemmar. Ja jag är ironisk. Ha det.
  • Anonym (Anonym)

    Hej!

    Hur har det gått för dig ts? Vilken klinik har ni bestämt er för och i vilket land? :)

    Vi har än så länge bara haft mailkontakt med en klinik men planen är att vi ska göra det i sommar.

  • Anonym (Sys)

    Hej,

    Är intresserad och har försökt läst på men skulle gärna vara med i en tråd om detta.

    ????

Svar på tråden Väljer kön. Pgd