• Hoppaspåpluss

    Extremt trött!!!

    Någon mer gravid här inne som är lika trött som mig?

    Jag jobbar, kommer hem och sover till jag ska iväg och jobba igen! Och hade jag inte behövt jobba så hade jag sovit då med !!! Killen börjar bli lite frustrerad och tycker han gör allt hemma men vad f*n ska jag göra ? Jag bakar på hans unge också haha någon som vart med om samma? Och när försvann det för er? Är i v. 5+1

  • Svar på tråden Extremt trött!!!
  • Moorii

    Det värsta var över i vecka 12 för mig. Fortfarande trött, men inte sådär så ögonen går i kors ;)

  • Iowhannah

    Rumt vecka 13-14 lugnade tröttheten ned sig för min del. Det är fullt normalt och har med hormonomställningen att göra. Din sambo är välkommen att läsa på lite mer för att förstå vad som händer med dig.

  • jennie08

    För mig försvann den värsta tröttheten i vecka 13-14 när illamåendet släppte. Men jag är fortfarande väldigt trött när jag kommer hem från jobbet och sover alltid en timme.

  • SofieJ

    Jag hade inte förstått hur överväldigande tröttheten skulle vara när jag läste om"gravidsymptom"! Det tog verkligen över allt. Hoppas ditt går över snart!

  • Pentra

    Jag minns inte riktigt när den extrema gravidtröttheten slog till eller hur länge den varade, men jag hade en sådan period med varje barn som jag väntade. Och, som sagt, man är inte bara lite trött utan man känner sig i det närmaste helt utslagen. Men, det går över. ... Med vänlig hälsning, Pentra

  • Mawie
    Pentra skrev 2018-02-07 23:08:16 följande:

    Jag minns inte riktigt när den extrema gravidtröttheten slog till eller hur länge den varade, men jag hade en sådan period med varje barn som jag väntade. Och, som sagt, man är inte bara lite trött utan man känner sig i det närmaste helt utslagen. Men, det går över. ... Med vänlig hälsning, Pentra


    Är i v 10 och kan inte hålla mig vaken efter 19, känner mig också helt utslagen.
  • Hoppaspåpluss
    majabollen skrev 2018-02-08 09:57:34 följande:

    Är i v.7 och här blir inget gjort. sover konstant!


    Samma här. Minsta lilla fritid jag har spenderar jag i sängen eller soffan,det är så utmattande.
  • nytt eller gammalt

    Jag sov minst halva dygnet under hela graviditeten. Det var helt galet vad trött jag var.

  • Julie17

    Gick över för mig också efter kanske vecka 13-14 nånstans..
    Fortfarande så pass trött att sena kvällar inte är aktuellt men behöver inte sova efter jobbet längre och kan hålla ögonen öppna längre än 20.00 på kvällen ;)


    Men kan sakna lite hur behagligt det var att krypa ner i sängen, somna på två röda och sova som en stock hela natten. Nu är det mer.. upp och kissa ett par ggr, vaknar av att det är obekvämt, kan inte sova om det är för kallt eller för varmt.. och värre blir det väl... (är i vecka 20)

  • Iowhannah
    Julie17 skrev 2018-02-09 07:03:15 följande:

    Gick över för mig också efter kanske vecka 13-14 nånstans..

    Fortfarande så pass trött att sena kvällar inte är aktuellt men behöver inte sova efter jobbet längre och kan hålla ögonen öppna längre än 20.00 på kvällen ;)

    Men kan sakna lite hur behagligt det var att krypa ner i sängen, somna på två röda och sova som en stock hela natten. Nu är det mer.. upp och kissa ett par ggr, vaknar av att det är obekvämt, kan inte sova om det är för kallt eller för varmt.. och värre blir det väl... (är i vecka 20)


    Haha! Jag är i vecka 19 (20 på söndag) och känner SÅ igen mig i det du skriver! I natt ignorerade jag min urinblåsa ett par gånger så när jag vaknade på morgonen var jag så kissnödig att jag hade ont, men det var det värt!
  • majabollen
    Hoppaspåpluss skrev 2018-02-08 23:37:45 följande:

    Samma här. Minsta lilla fritid jag har spenderar jag i sängen eller soffan,det är så utmattande.


    Ja väldigt segt. Min man säger att han förstår, men ändå känns det som att han tror att jag överdriver. Ibland får jag för mig det själv också..tvingade mig själv att gå och träna igår men det blev inte så lyckat. yr och trött på ett löpband..
Svar på tråden Extremt trött!!!