• Anonym (Kaffedraken)

    Andra abortbehandlingen, normalt?

    Jag gjorde en medicinsk abort för ett par veckor sedan. Nu fanns det rester kvar och jag fick en dos med cytotec igen att ta. Tog dem i måndags. Fick svag feber och svag blödning. Igår hyfsat svag blödning, men inatt/idag känns det som en större blöning. Tycker denna blödning är som min mens helt enkelt i blödning osv.

    Har någon annan haft rester? Hur gick det? Fick ni skrapas? Hur länge blödde ni? Det är jag mest rädd över! Vill bara få detta överstökat :(

  • Svar på tråden Andra abortbehandlingen, normalt?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Gjorde cytotec behandling för drygt 2 år sedan efter ett MA i v 11!

    Tog tabletterna o fick ordentligt ont, tror att det tog ett antal timmar innan blödningarna startade o sedan kulminerade allt under 1-2 h. Sen blödde jag som mens under några dagar men kände mig inte kry o fick ont i ryggen. Dag 5 tror jag fick jag åka till akuten o hade då fått en livmoderinfektion. Fick ta om cytotecen då man var rädd att det fanns rester kvar. Blödde sedan några veckor till tror jag men bara som lätt mens o därefter flytningar. Men blev sjukskriven 1,5 v pga infektionen .

    Om du har feber eller ökad sjukdomskänsla om än diffus kontakta sjukvården direkt, man kan bli jätte sjuk ! En obehandlad livmoderinfektion kan tyvärr påverka framtida fertilitet.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag fick göra en skrapning 4 veckor efter den medicinska aborten, behövde inte göra om den utan fick skrapning direkt, dagen efter återkontrollen.
    Beror säkert på var i landet man bor och hur vårdsituationen ser ut, säkert gör de också en individuell bedömning.Jag mådde väldigt dåligt psykiskt av aborten och det tror jag de märkte. 

Svar på tråden Andra abortbehandlingen, normalt?