• Äldre 7 Feb 18:52
    5708 visningar
    1 svar
    1
    5708

    Hjälp

    Har sedan två år bytat hårfärg varann månad typ och det märks nu på mitt hår.

    Är blond i mig själv o blekte alltid de förut tills jag tyckte de va dumt för håret, har även fixat det hos frisör med både slingor och färgning men tyckte de va kul o experimentera på egen hand.

    Blev först grå-->blond-->blå-->brun-->lilla/röd brun ( väldigt mörkt)

    Detta är väl händelseförloppet sedan midsommar men tröttnade på de mörka och bestämde mig då för att gå till baka till de lite ljusa igen. För första gången gick de fel och alla hårfärger syns nu på varsitt ställe.

    Har gjort avfärgning 3 ggr med c vitamin tabletter som funka bra men de blå börja komma fram o sedan gjorde jag blonda slingor, vilket ledde till grön/blå slingor/fläckar lite här o där och en orangeröd "utväxt" eller ja i resterande del av håret. Detta va igår o la då i en askbrun idag så nu är de orangerött med grönt fast betydligt jämnare än i igår. Har inga problem o klippa mig men rakar de helst inte, konstigt nog är håret inte så pass förstört som de borde va, är slitet i topparna bara.

    Hur gör jag nu? Hur får man bort alla pastellfärger man haft/ de mörka som sitter i.

    Vill helst inte färga över detta mörkt igen men behöver verkligen hjälp för ser inte klok ut.

  • Svar på tråden Hjälp
  • Äldre 7 Feb 19:00
    #1

    Tror du behöver starkare produkter än de man köper i affär för att avfärga. Har en bekant med naturligt svart hår som behövde importera medel för att få sitt hår ljust och färgat hår är mycket svårare än naturligt mörkt.

    Så antingen det och det sliter mycket på håret eller så gå till frisör och avfärga + någon hårbehandling samtidigt kanske.

Svar på tråden Hjälp