• Äldre 7 Feb 19:34
    2935 visningar
    3 svar
    3
    2935

    Sova i vagn under natten?

    Min bebis på 7 månader verkar ha somnat för natten vilket är lite ovanligt vid den här tiden. Han somnade i vagnen och jag undrar nu om han kan sova vidare där under hela natten? Har hört att det ej rekommenderas då ventilationen är dålig men gäller det även när han är såpass gammal?

  • Svar på tråden Sova i vagn under natten?
  • Äldre 7 Feb 19:41
    #1

    Mina bebisar har sovit i vagn från start till ca 10 mån. Tror inte ventilationen är ett problem för då skulle de ju inte få sova i vagn utomhus heller. Men du kan ju ha nedfälld sufflett för säkerhets skull.

    Tycker det är jättebra med sova i vagn för då kan man ju ha den nära oavsett var man är :)

  • Äldre 7 Feb 19:48
    #2

    Ah nä jag tänkte så med men läste att det hade med tidsaspekten att göra, de sover såpass länge under natten (förhoppningsvis).

    Ja, jättesmidigt! Men vi brukar samsova och ha ett himla sjå att somna för natten så jag blev så ställd! :D

  • Äldre 7 Feb 19:57
    #3
    crispnuggets skrev 2018-02-07 19:48:06 följande:

    Ah nä jag tänkte så med men läste att det hade med tidsaspekten att göra, de sover såpass länge under natten (förhoppningsvis).

    Ja, jättesmidigt! Men vi brukar samsova och ha ett himla sjå att somna för natten så jag blev så ställd! :D


    Härligt hoppas det funkar bra i fortsättningen också :) Kan inte tänka mig att det gör skillnad med längden på sömnen. Var det farligt och dålig luft skulle de nog inte få sova där alls. Men länka gärna det du läste så kan jag kolla också.
Svar på tråden Sova i vagn under natten?