• Sara101010

    LasseMajas detektivbyrå bra böcker?

    Blev erbjuden 23st helt nya LasseMajas böcker för 800kr. Funderar nu om jag ska köpa dessa till min son? Han är nu 4 år,är det för tidigt för honom? Värt att köpa?

  • Svar på tråden LasseMajas detektivbyrå bra böcker?
  • Jill 79

    Här hemma älskar vi dom. Kaske din son är något år ung än. Men vi har köpt några och lånat resten på biblioteket.

  • aerial

    Har läst de flesta av böckerna på jobbet för barn i förskoleklass och ettan och där har de gått hem.

  • Almina

    Har en 5-åring som har börjat uppskatta dem. Kanske kommer han "förstå" ännu mer om något år. Vi har nån bok hemma, men annars har vi lånat på biblioteket. Än så länge har han hellre velat läsa en ny än att läsa om dem. Och då kan det ju vara smidigare att låna. Men vill de läsa om och om igen kan det ju vara bättre att köpa dem...

    Tror inte att priset heller är "helt oslagbart", så att du verkligen måste slå till. Ditt barn kanske inte ens fastnar för böckerna...

  • nnnnnnnn

    De älskar barnen!

    Har läst dem om och om igen + har vissa av böckerna i spelaren att lyssna på i bilen och liknande.

  • Anonya

    Jo, det är för tidigt för att han ska uppskatta dem nu, men han blir ju äldre. Om 2-3 år och framåt är rätt ålder. Ganska stor summa och mängd ändå, tänk om han inte kommer att gilla dem? Har du läst dem? Om du gillar dem är det större sannolikhet att han kommer att göra det.

  • Delilah2001

    Min son tyckte om dem.

    Men jag skulle hellre låna på biblioteket istället för att köpa.

  • Ingetfyndxxxx889

    Nja, 34kr st är inget fynd direkt. Vore det 10kr st så värt att chansa kanske. Barnet kanske knappt vill höra dem och det är ju gratis att låna på bibblan. På loppis får du aldrig mer än 10kr st för barnböcker.

Svar på tråden LasseMajas detektivbyrå bra böcker?