• Skeptisk42

    Ligger inte med frun

    Jag och frun ligger typ inte längre. Jag tänder på henne och tycker hon är sexig men det händer lixom inte.

    Börjar bli riktigt frustrerad över bristen på närhet.

    Har någon några tips hur man ska komma igång igen efter en ?torrperiod? ?

  • Svar på tråden Ligger inte med frun
  • Anonym (SAMTALA)

    Öppna munnen och PRATA!!

    Annars blir det inget

  • Anonym (52)

    Och min man har tappat helt intresset för sex. Nu är det 4 månader sen sist. Han kan inte tala om det, blir tyst, och det är bara gonatt och trötthet. Trötta är vi båda. Och medelålders. Och inte så vackra och slanka mera. Potensen kan svika ibland. Själv skulle jag vara nöjd med ens en gång varannan vecka. Man kommer ju varann närmare och blir lyckligare alltid efteråt.

  • Ben66

    Det är inte lätt att prata med någon som inte vill prata.

    Följer denna tråd med intresse.

  • Anonym (Torka)

    Och vi har inte legat på flera år. Vi har dock flera andra problem (ganska uppenbart förmodar jag). Jag har sagt att jag vill separera men han låtsas bara glömma bort det vi pratat om.

    Så prata med varandra!! Det blir svårare ju längre du väntar och det löser sig tyvärr sällan av sig självt.

  • Ascendere

    Ge mig lite fakta:

    Hur lång är du?
    Vad väger du?
    Hur ofta styrketränar du?
    Är du attraktiv? 
    Vill andra kvinnor än din fru ligga med dig?

    Om du är överviktig och inte styrketränar så har du lågt hängande frukt för att bli mer attraktiv där. 

  • Ascendere
    Anonym (SAMTALA) skrev 2018-02-08 01:39:05 följande:

    Öppna munnen och PRATA!!

    Annars blir det inget


    Kan du även få någon som till exempel inte är hungrig att bli det genom att prata om hur bra det vore för er båda om vederbörande blev hungrig så ni kunde äta middag ihop? Tyvärr, det funkar inte. 

    Prata kan vara bra, men INTE om sexet, däremot om andra problem som kan finnas i relationen. 
    Som man handlar det till 90% om att lyssna på kvinnan och spegla hennes känslor, och inte prata om sina egna. 
  • Anonym (AL (Kvinna))

    Jag tror starkt på överraskningar och uppskattning.
    Kanske planera in en kväll, bara ni två utan barnen (om ni har det). Laga middag hemma eller ta med henne ut, klär er fint, drick lite vin, prata om allt mellan himmel och jord men undvik eventuella problem ni har och typ ekonomin, ta hand om henne helt enkelt! 
    Ha det kul! Sen kan du ju försöka ta initiativ till sex, men vill hon inte så behöver du inte bli surmulen för det, visa att du gjorde detta bara för att få vara med henne. 
    Visar du att du uppskattar henne och att du tycker att hon är sexig så kommer det till slut komma igång av sig själv. 

  • Anonym (SAMTALA)
    Ascendere skrev 2018-02-08 11:11:32 följande:

    Kan du även få någon som till exempel inte är hungrig att bli det genom att prata om hur bra det vore för er båda om vederbörande blev hungrig så ni kunde äta middag ihop? Tyvärr, det funkar inte. 

    Prata kan vara bra, men INTE om sexet, däremot om andra problem som kan finnas i relationen. 

    Som man handlar det till 90% om att lyssna på kvinnan och spegla hennes känslor, och inte prata om sina egna. 


    Man kommer ingenvart om man inte pratar.

    Jag tex är väldigt öppen om sex men min tycker det äe oerhört pinsamt.

    Man måste diskutera . Man får lirka
  • Ascendere
    Anonym (AL (Kvinna)) skrev 2018-02-08 11:34:57 följande:

    Jag tror starkt på överraskningar och uppskattning.
    Kanske planera in en kväll, bara ni två utan barnen (om ni har det). Laga middag hemma eller ta med henne ut, klär er fint, drick lite vin, prata om allt mellan himmel och jord men undvik eventuella problem ni har och typ ekonomin, ta hand om henne helt enkelt! 
    Ha det kul! Sen kan du ju försöka ta initiativ till sex, men vill hon inte så behöver du inte bli surmulen för det, visa att du gjorde detta bara för att få vara med henne. 
    Visar du att du uppskattar henne och att du tycker att hon är sexig så kommer det till slut komma igång av sig själv. 


    Om TS fru redan hade tyckt att TS är attraktiv, vilket hon uppenbarligen INTE gör för närvarande, så hade det där varit en bra idé. 

    Men om TS gör allt det där nu kommer han troligen att göra det med baktanken att frun ska bli kåt och "betala igen" med sex, och det kommer inte att bli bra. 

    TS behöver först och främst fokusera mer på sig själv och mindre på frun. 
  • Ascendere
    Anonym (SAMTALA) skrev 2018-02-08 11:39:43 följande:
    Man kommer ingenvart om man inte pratar.

    Jag tex är väldigt öppen om sex men min tycker det äe oerhört pinsamt.

    Man måste diskutera . Man får lirka
    Vad är poängen att ha sex med någon som man måste "lirka" och diskutera med?

    Stor skillnad på två olika scenarion här:

    1. Det finns ömsesidig attraktion: Prata gärna om sex, så kan det bli ännu bättre

    2. Det finns ingen ömsesidig attraktion: Det kommer garanterat inte att skapas någon attraktion av att man pratar om det.
  • Skeptisk42

    Tack för föslag och visat intresse.
    Har svårt att prata om känslor. Tycker det låter så krystat och inte jag.
    Är uppvuxen i en familj som inte visar så mycket känslor.

    Nån av er som tagit hjälp utifrån av nån oberoende?

  • Skeptisk42
    Ascendere skrev 2018-02-08 11:08:09 följande:

    Ge mig lite fakta:

    Hur lång är du?
    Vad väger du?
    Hur ofta styrketränar du?
    Är du attraktiv? 
    Vill andra kvinnor än din fru ligga med dig?

    Om du är överviktig och inte styrketränar så har du lågt hängande frukt för att bli mer attraktiv där. 


    Jag är 190cm, 85kg. Tränar väl inte allt för ofta men jag tar hand om mig utan att vara fåfäng. Har inte satt mig i situationer så jag vet om andra kvinnor vill ligga med mig.
  • Anonym (AL (Kvinna))
    Ascendere skrev 2018-02-08 11:44:52 följande:
    Om TS fru redan hade tyckt att TS är attraktiv, vilket hon uppenbarligen INTE gör för närvarande, så hade det där varit en bra idé. 

    Men om TS gör allt det där nu kommer han troligen att göra det med baktanken att frun ska bli kåt och "betala igen" med sex, och det kommer inte att bli bra. 

    TS behöver först och främst fokusera mer på sig själv och mindre på frun. 
    Varför antar du att det inte finns någon fysisk attraktion från fruns sida?

    För kvinnor handlar attraktion ofta om hur uppskattade de känner sig, hur bra själva relationen är. Inte bara om fysik. 

    Jag skrev dessutom att han inte skulle göra detta bara för att få sex. Utan det ska vara för att bygga upp en sexuell attraktion genom att förbättra relationen generellt.
  • Anonym (SAMTALA)
    Anonym (AL (Kvinna)) skrev 2018-02-08 16:02:55 följande:

    Varför antar du att det inte finns någon fysisk attraktion från fruns sida?

    För kvinnor handlar attraktion ofta om hur uppskattade de känner sig, hur bra själva relationen är. Inte bara om fysik. 

    Jag skrev dessutom att han inte skulle göra detta bara för att få sex. Utan det ska vara för att bygga upp en sexuell attraktion genom att förbättra relationen generellt.


    PRECIS!

    MEN SÅDANT FÖRSTÅR INTE MÄN
  • Anonym (Tinnitus)
    Anonym (SAMTALA) skrev 2018-02-08 19:14:33 följande:

    PRECIS!

    MEN SÅDANT FÖRSTÅR INTE MÄN


    Snälla, skrik inte så...
  • Anonym (Ha kul)
    Skeptisk42 skrev 2018-02-08 01:31:20 följande:

    Jag och frun ligger typ inte längre. Jag tänder på henne och tycker hon är sexig men det händer lixom inte.

    Börjar bli riktigt frustrerad över bristen på närhet.

    Har någon några tips hur man ska komma igång igen efter en ?torrperiod? ?


    Fanns det närhet tidigare?
    När tog det slut i så fall ?
    Och vad är det som inte händer?
    Att hon tar initiativ eller att du inte gör det?
  • Ascendere
    Anonym (AL (Kvinna)) skrev 2018-02-08 16:02:55 följande:
    Varför antar du att det inte finns någon fysisk attraktion från fruns sida?

    För kvinnor handlar attraktion ofta om hur uppskattade de känner sig, hur bra själva relationen är. Inte bara om fysik. 

    Jag skrev dessutom att han inte skulle göra detta bara för att få sex. Utan det ska vara för att bygga upp en sexuell attraktion genom att förbättra relationen generellt.
    Du är ganska nära nu, men inte riktigt. 
    Vad TS egentligen behöver göra är att bygga upp en sexuell attraktion genom att förbättra sig själv generellt. 
    Fysiskt, mentalt och socialt. 
    Blir TS en attraktivare person är chanserna goda att även hans fru kommer att tycka att han är attraktiv. 
  • Anonym (SAMTALA)
    Ascendere skrev 2018-02-08 19:32:48 följande:

    Du är ganska nära nu, men inte riktigt. 

    Vad TS egentligen behöver göra är att bygga upp en sexuell attraktion genom att förbättra sig själv generellt. 

    Fysiskt, mentalt och socialt. 

    Blir TS en attraktivare person är chanserna goda att även hans fru kommer att tycka att han är attraktiv. 


    Och när byggandet är färdigt har det gått så långt att det är försent och förhållandet redan över.

    TS vet vad han ska göra.

    Öppna munnen och prata
Svar på tråden Ligger inte med frun