• Äldre 8 Feb 11:51
    1327 visningar
    3 svar
    3
    1327

    Hur berätta för pappan?

    Det har gått 10 dagar sen jag plussade och jag har ännu inte berättat för pappan/min sambo. Vi har två små barn sen innan och det känns som att han inte kommer ta nyheten bra med ännu en tät.. Så vet verkligen inte hur jag ska berätta det, känns svårare för varje dag som går :/ Något råd?

  • Svar på tråden Hur berätta för pappan?
  • Äldre 8 Feb 12:42
    #1

    Klaga på illamående/trötthet/de symptom du har/brukar ha vid graviditet. Han kommer fråga om din senaste mens. Du säger att du inte minns. Han ber dig ta graviditetstest. Positivt! Klart!

  • Äldre 10 Feb 23:07
    #2

    Ber om ursäkt ifall du tar illa upp av mitt svar, det är inte min mening men vill säga sanningen.

    Here it goes.

    Ni har två barn sedan tidigare, ni är vuxna, ni vet hur barn blir till. Nu är du gravid och det är något som är bådas förtjänst. Så i mina ögon har han ingen anledning till att ta illa upp eller liknande såvida du inte lurat honom till en graviditet.

  • Äldre 11 Feb 08:56
    #3

    Du kan ju börja med att säga: Du vet väl hur barn är gjorda eller hur? och du vet att vi inte har varit försiktiga(om ni inte har varit försigtiga). Så kan du vänta lite tills han frågar om du är gravid. Om han inte frågar så kan du fortsätta med säga att nu har du gjort mig gravid igen. Så att du sätter en del av ansvaret på han med.

    Han har all rätt att tycke att det känns jobbigt men inte vara sur på dig om det inte är som ovanstående skrev att du lurat han.

    Lycka till berätta gärna hur det gick.

Svar på tråden Hur berätta för pappan?